Ljuslyktor & Evighetskalender

I vårt kök har vi två tavellister i ek som jag köpte på Village strax efter vi flyttat in.
Jag har funderingar på att måla dem vita till sommaren och kanske ändra position på dem.
Skulle vilja ha dem uppsatta bredvid varandra så det blir en enda lång tavellist istället för två korta.
Inbillar mig att de blir mer användbara på det sättet.
Kanske två vita långa tavellister ovanför varandra skulle vara fint?
Den väggen där de sitter idag används hänger det även en tavla på men att ta bort den och istället ha tavellister på den skulle inte vara fel.
Då skulle jag även kunna ha några av de bättre, användbara och fina kokbäckerna ståendes där istället för i bokhyllan i vardagsrummet.
Speciellt bra låter det om jag iscensätter mina planer på att göra ett sideboard, modell större, av bl.a Ikeas köksstommar att ha i den delen av vardagsrummet där det idag står en rad med Billy bokhyllor som i sin tur bl.a innehåller kokböckerna som skulle kunna hamna på tavellisterna i köket.

Tål att tänkas på...

Tills dess att mina planer blir tillverklighet har jag placerat några nyheter på listerna.
Rean på Village resulterade i små ljuslyktor i glas med bokstäver på. Ordet HOME lyser fint när värmeljusen är tända.
Rea med halva priset gjorde att även en svart cykel fick följa med hem från samma affär som ljuslyktorna.
De vita bokstäverna och &-tecknet hittade jag på Boulevard och den läckra evighetskalendern vet väl alla vid det här laget att man kan köpa på Lagerhaus.
Tavlan med kaffetrycket har jag gjort själv.

Tavellister är en toppenuppfinning enligt mig. 
De tar inte upp mycket plats där de sitter men ger möjlighet till att skapa nytt och kul i ett rum.

Så här ser det ut just nu på listerna i den delen av köket där vårt matbord står.


Bilder:Privata©HUSnrNIO

M började dagen 5.30 imorse och då jag redan var ganska trött efter vad jag antar är en fysisk reaktion på att jag nu har börjat arbeta igen efter föräldraledigheten tillbringade jag och lillkillen flera timmar i soffan tillsammans tittandes på Bollibompa.

Idag blir det allmän uppröjning tror jag.
Tur till tippen, dammsugning och golvtorkning av de mest kladdiga delarna av hemmet, dvs köket, är några av dagens projekt innan lugnet sänker sig framåt åtta ikväll då jag tänker sitta i soffan med ett glas rött.
Sen vet man ju aldrig om det blir som tänkt sig men förhoppningarna finns.

Ha en fin lördag alla ni kikar förbi.



Kommentera
Postat av: Popprinsessan

Du har alltid så fina och roliga pyssel- och inredningsidéer!!

Postat av: Karin/Rosa maränger

Så fint och mysigt det ser ut.

2010-01-16 @ 13:54:22
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jättemysigt på tavelhyllorn och vitt, det kan aldrig bli fel!



Ha en härlig lördagskväll!

Kram!

2010-01-16 @ 14:54:05
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh vilka härliga lsiter du har!!! Önskar jag hade mer vägg (läs större kök) så att även jag kunde ha lister för kokböcker och vackra detaljer.... Kram!

2010-01-16 @ 15:21:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Helmysigt!!! =)

2010-01-16 @ 19:34:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: sofi

Ser jättemysigt ut.....

2010-01-16 @ 20:24:42
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Vad underbart mysigt du fått till det! och vad fint det var med "mys" skylten, eller är det kanske bokstäver du satt ihop själv? fint iaf.. var kan man hitta det? : )

2010-01-16 @ 20:54:45
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Knaada

Har precis också monterat mina två första tavellister, perfekt för småprylarna man gillar och aldrig vet var de ska få plats. Det är ju inte så hot med vitrinskåp i tvmöbeln längre :)

2010-01-16 @ 23:49:17
URL: http://knaada.com
Postat av: AKP

Tack snälla =)

mmm lampan är RIKTIGT snygg (och dyr) hon har flera styckna. Tyvärr verkar dom väldigt svåra att få tag i just nu, skulle också vilja ha !

2010-01-17 @ 12:20:35
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Liza

Åh, så fint!

/Liza

2010-01-18 @ 18:20:59
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0