Körd i botten

Idag var det startdagen för mina grupper på jobbet.
Jag har fått signaler om att flera stycken droppat av under min föräldraledighet men valt att inte tänka så mycket på det förrän det var dax att starta upp igen.

Min förberedelse har bestått i, förrutom att sätta ihop en kul repertoar bestående av gamla godingar blandat med en del nytt, att skicka ut brev till alla dem som deltog i verksamheten vårterminen 2008 samt till de mycket få som tillkommit under min ledighet.

Hur gick det då?
Ordet jag använt fler gånger än något annat från ungefär klockan fyra idag är: det är inte sant.

Men det är sant.
Min verksamhet är körd i botten.
Kvar (om man ska gå efter de som dök upp idag) fyra stycken småttingar och sex stycken ungdomar.
Thats it.

Visst, man ska inte alltid likställa antal med kvalite på verksamhet, men för att kunan bedriva just körverksamhet så är det nödvändigt med ett visst antal sångröster.

Jag vet att de ca sextiofem som sjöng tillsammans med mig våren 2008 gjorde det mycket för att de och jag hade kul tillsammans genom musiken.
Sanningen är (nu ska jag skriva något som jag i stort sett aldrig sagt förrut) att jag är bra på det jag gör.
Jag kan förmedla och dela glädjen i musiken tillsammans med körmedlemmarna.
Jag är organisatorisk och gör saker helhjärtat och ger oftast 100%. Alltså skickar jag ut brev, peppar dem, övar extra med dem så de lär sig sångtexterna till framträdandet, ordnar avslutningar med pyssel och pizzakvällar.
De lär känna mig och varandra och vi har kul tillsammans och delar kärnan som är musiken.

Under min föräldraledighet har i stort sett ingenting av detta gjorts.
Barnen har tröttnat och slutat och jag förstår dem.

Mycket besviken över hur denna del av mitt arbete, och det är en stor del, har skötts (givetvis vet jag att körmedlemmar droppar av vid ledarbyte, så har det alltid varit men att i stort sett alla slutar har jag varken upplevt eller hört talas om tidigare) under den här tiden ska jag nu gå och sova på saken och förhoppningsvis kommer morgondagen med en och annan briljant idé på hur jag ska kunna återuppskapa tre fungerande härliga körer (och det trots att barnen/ungdomarna nu spelar innebandy och basket på den tiden som de tidigare prioriterade sången).

Måste bara låna L:s Ipod och rensa huvudet innan jag somnar för just nu sitter sånger som Festsång, Jorden är stor, Ängeln i rummet och Like prayer och dunkar i mitt inre:S (för visst sjöng vi även om vi var väldigt väldigt få).



Kommentera
Postat av: __Bavaria__

Va trist att allt förfallit... :(



Hoppas du får körerna på fötter igen... :)

2010-01-20 @ 22:35:21
Postat av: Lottis

Jag vet att det känns tråkigt men du skall veta att DU har lyckats förut (jag har sett det) och DU kommer att lyckas igen...DET vet jag....



STYRCKE kramar

2010-01-20 @ 22:43:40
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Annika

Ajdå vad tråkigt, hoppas du får ihop det igen!

Kul att du sjunger, det gör jag med. Har premiärspelning med vårt band på lördag. det var 2 år sen sist vi spelade, sen var jag mammaledig, och nu är jag alltså tillbaka igen. spännande och lite nervöst så klart



Lycka till!

2010-01-20 @ 22:45:15
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hoppla!

Vet du vad? Det känns som du och vår kantor är exakt likadana, det bara strålar glädje och engagemang över henne. =)



När man är på botten finns det iallafall inget vägval, det är bara UPP som gäller! ;)



Varmt lycka till!!!

2010-01-21 @ 06:05:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad tråkigt att så många droppat av under din ledighet, kanske behövs det bara någon vecka innan dom inser att deras "favvo" är tillbaka och dom kommer tillbaka, jag håller tummarna, Kramkram

2010-01-21 @ 08:36:08
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: DAHLARNA

Åh vad tråkigt att komma tillbaka till detta! Härligt att du kan skriva att du är bra :-)! Hoppas at du får många nya fräscha tankar om hur du ska få tillbaka dina körmedlemmar! Lycka till! KRAMAR!

2010-01-21 @ 08:45:40
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch vad tråkigt. Men jag kan inte annat än hålla med Lottis. Du har lyckats förut och du kommer lyckas igen. Bara du tror på dig själv Du är duktig på det du gör och det är det viktigaste!!

2010-01-21 @ 17:47:07
URL: http://annimoll.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0