En egen liten vrå i köket

Om det är uppbrottet och sorgen (ja det är faktiskt en sorg för mig) över att föräldraledigheten och mina dagar som jag delat med barnen är slut eller om det beror på den gnutta förkylning som har flyttat in i min kropp eller kanske en kombination av de två är jag inte riktigt säker på men trött är jag.
Så hiskeligt trött!

Jag som brukar öppna energitanken så fort barnen snusar i sina sängar och gärna ha mer än ett projekt igång samtidigt finner mig istället sovandes i soffan före klockan åtta om kvällarna.
I måndags t.ex när L var iväg och spelade innebandy vaknade jag av att Thomas och Simon började på trean.
Då hade jag sovit i 45 minuter medan barnen snällt lekte tillsammans.
Så olikt mig.

Det känns lite skrämmande att jag redan så här i starten är så trött eftersom jag har förärats med en oerhört lugn start på jobbet.
Jag har inte haft många uppgifter att genomföra men visst tankarna jobbar redan med det som komma skall.
Imorgon blir det körutskick och sen ska det letas repertoar passande killar och tjejer från fem år och upp till femton.
Från och med imorgon har jag också mer att göra och redan nu finns det en längtan efter söndagkväll då veckans fem evenemang skall vara avklarade.
Så känns det just nu och för att jag inte ska behöva springa omkring med röda kinder (mitt säkraste trötthetskännetecken) redan vid lunchtid imorgon så bör jag gå till sängs nu...

Måste bara delge er vår lilla omboning i köket.
Där M:s lektunna tidigare stod står nu ett litet bord med tillhörande stol.
Där kan man sitta och läsa en bok eller leka med bilar.
Tröttnar man på det kan man ställa sig upp på stolen (ajjabajja) och lämna små svettiga handavtryck på fönsterbänken medan man iaktar allt spännande som händer ute på gatan.

Perfekt att kunna vara tillsammans med familjen i köket men ändå ha sin alldeles egna lilla hörna...

Bilder:Privata©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Annelie

Men du söte tid! Barnen dina är ju söta så det förslår!

2010-01-06 @ 23:51:44
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det ÄR en jätte stor omställning för en mamma att börja jobba så det är inte det minsta konstigt att kroppen reagerar med trötthet. Låt det ta lite tid så ordnar det sig och allt återgår till nya normalläget igen.

Alldeles perfekt med en egen hörna i köket för en sådan söt herre. De är ju ruskigt lika era barn!!!

Om du tittar på bilder på W då hon var i samma ålder måste de se ut som tvillingar?!

Kram till dig.

2010-01-07 @ 07:57:25
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Lottis

Ibland önskar man att dygnet hade FLER timmar... hoppas tröttheten går över..Ta hand om dej!!



många kramar

2010-01-07 @ 08:54:21
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Linruz

Gud så söt!!

Ta hand om dig vännen. Det är en stor omställning att börja jobba igen.

Kram Lina

2010-01-07 @ 09:25:45
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Duracellamman

Förstår att omställningen tar på dig... inte lätt att bara på en höger ställa om sig till att jobba igen. Skickar massor och massor av styrkekramar till dig Vännen!!



Så söta barnen är! En jätte smart idé med att skapa en egen hörna i köket! Önskar vi kunde få plats med en med...vi får hålla tummarna för att nästa bostad har ett lite större kök;-)



Varma kramar!

2010-01-07 @ 10:06:36
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: AKP

Underbara vackra unge!! Han borde bli barnmodell för kläder eller nå!! Har inte sett en vackrare liten pojke!! <3

2010-01-07 @ 13:17:00
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Marina B

Söt killen är, så stor han blivit.



Förstår att det måste kännas så annorlunda med omställningen. Jag minns hur jobbigt jag tyckte det var när Alice skulle böja förskolan och jag börja plugga igen, blev ofta att jag hämtade henne tidigt när jag egentligen borde plugga etc. Men nu trivs hon som fisken i vattnet och när jag börjar plugga nu igen efter studieuppehållet jag haft ett tag så kommer jag nog verkligen sätta studierna lite högre. Jag vet att Alice klarar sig. Får se hur trött jag kommer vara nu under våren, plugg, barn, extraknäck....!



Var rädda om er. Kram Marina (äntligen ordnat en ny blogg).

2010-01-07 @ 18:15:47
URL: http://lakritsviolen.blogg.se/
Postat av: Liza

Men så söt och charmig han är lillkillen! Kan inte fatta att han blivit så stor.. han var ju bebis nyss!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

Liza

2010-01-07 @ 19:05:31
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår det är en stor omställning att gå tillbaka till jobbet igen, tar ett tag att komma in i rutinerna och få livet att liksom rulla på.



Perfekt med en lite egen hörna för barnen i köket, dom vill ju trots allt oftast vara där man själv är.



Kramkram

2010-01-07 @ 20:02:14
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder du bjuder på! Små upptäckter blir så stora med småbus omkring sig! ler De är så goa våra små!



Hoppas att du snart känner dig bättre!

Sköt om dig!

Emelie

2010-01-07 @ 20:43:45
URL: http://emeliealmhager.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0