Litet ekollon

Det är 25,9 minus ute.
Längtan efter en spis att elda i är enorm den här kalla vintern.
I vårt förra hus hade vi en. Sådana här kalla dagar minns jag det som rena himmelriket.

Kylan gör att alla håller sig inomhus och kräksjukebacillerna har börjat att frodas runt om. Vi har ännu inte blivit drabbade och jag med min skräck för den där sjukdomen använder handsprit titt som tätt och uppmanar övriga i familjen att göra detsamma.
Tänker tillbaks på hur sjuk lilla M var under en hel veckas tid efter barnmässan i våras och vill göra allt som står i min makt att inte han eller W ska drabbas utav det.
På W:s skola informerade de om att det än så länge har varit mindre sjukdomar (förkylningar och kräksjukor) sen de visade barnen hur de ska tvätta sina händer samt införde att barnen ska sprita sina händer före de äter lunch.
Jag kan inte förstå att inte alla människor använder sig utav detta enkla och billiga medel för att motverka den vidriga sjukdomen.

Idag kommer familjen NS hit på lek och fika.
Det känns nästan som att åter igen är mammaledig. Går runt i huset och röjjer, har sorterat en överfull blå Ikeapåse med superfina kläder som W fick av familjen F och går fortfarande omkring i mysbyxor.
Har några små saker jag måste ta itu med inför morgonens jobb men när det är gjort tänker jag förtränga allt sådant och bara koppla av och njuta av min lediga lördag.

En mysig sak man kan göra när man är ledig är att sitta på golvet i vardagsrummet med kameran i handen och fota lillebror när han liknar ett ekollon i sin nya mössa som farmor stickat till honom.

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Nu ska härdammsugas samt bakas kladdkaka...
Ha en trevlig lördag!



Kommentera
Postat av: ♥ Nina ♥

Va stor lilleman börjar bli! Gud så fort tiden går! Minns det som igår du skrev att du var gravid, galet! =) Hur lång å tung e M nu?

2010-01-09 @ 12:14:35
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Annika

Naw så söööt! =)

2010-01-09 @ 12:22:24
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken söt linslus!



Oj, 25,9 minusgrader låter inte så kul. Här har vi kommit upp till max - 20 grader. Ha en bra lördag, kram Åsa

2010-01-09 @ 12:56:12
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Såååå söt! :D



Hoppas verkligen att ni slipper kräksjukan... Jag hoppas att jag slipper den med.. :S



Jobbar ju på förskola.. så jag lär väl åka på den... Hugaligen! Bläää!

2010-01-09 @ 15:11:53
Postat av: Tandfen

aww gud så söt! =D

2010-01-09 @ 17:44:06
URL: http://theworkoutgirl.blogg.se/
Postat av: Knaada

Vadå fortfarande mysbyxor, jag förstår inte, är det meningen att dom skall bytas ut under dagen? Jag tror jag nöjer mig med att dammsuga några kaksmulor från magen...

2010-01-09 @ 18:04:09
URL: http://knaada.com
Postat av: Malin B

Vilka underbara bilder!!! =)

Leendet smittar. DET "spritar" vi oss inte för. ;)



2010-01-09 @ 23:19:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Men gud då gulligt!!

2010-01-11 @ 16:10:18
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0