Femstjärnigt hotell

Igårkväll tog jag och L in på hotell.
Jag hittade ett hotell på den norra sidan av vår stad. Mysigt, otroligt trevlig service och billigt.

"Hotellet" var farmor och farfars lägenhet!
Medan de flyttade in hos oss under eftermiddagen igår för att bo ett dygn tillsammans med barnen satte jag och L oss på bussen in mot stan för att för första gången på sexton månader sova borta - utan barnen. 

Detta visste inte L om när vi satt på bussen. Han trodde att vi skulle gå på bio och möjligtvis äta någonstans efter det.
W fick äran att via telefon avslöja hemligheten för honom som jag och hon hade burit på i nästan en veckas tid.
Jag var glad över tanken på att få vakna på lördagmorgonen och veta att det inte fanns någon tid att passa eller några barn som ville ha gröt och rostat bröd.
W var lycklig över att farmor och farfar skulle sova över.
L var nog lite småchockad för han sa inte så mycket just då.

På bion såg vi Sherlock Holmes.
Action, humor och en liten smula kärlek i luften sammanfattar filmen, enligt mig. Bra skådespelare samt regi gör filmen till en helt klart sevärd sådan för er som ännu inte har sett den.
En bonus är att man under nästan två timmars tid får vila ögonen på den fagre Jude Law som trots all tidstrogen maskering lyckas få hjärtat att skutta till lite extra då och då.

Efter en kort promenad på stan, iaktagande partysugna fredagsmänniskor, slank vi in på Pitchers där det blev både god mat och en flaska av husets röda.
Allt eftersom vinet slank ner började vårt trötta småbarnsföräldrartillstånd göra sig mer och mer tillkänna (något mer på mig) så när krogen började fyllas på med glada människor gick vi därifrån.
En tur till kiosken för en påse chips och en cola och sen styrde vi kosan mot lägenheten.

När vi kom innanför dörren såg vi hur fint de hade gjort.
Kuddarna i soffan såg uppfluffade ut, disken i diskstället i köket hade en diskhandduk över sig och i sovrummet hade de bäddat fint.
På dubbelsängen låg det varsin trave med rena handdukar och på kuddarna hade de skrivit våra intialer med rosenblad.
Vi blev nästan lite rörda av deras omtanke och fina gester.

För att göra en lång historia lite kortare så hamnade vi framför tv:n med snacks och cola och en stund därefter somnade jag på samma ställe.
Vaknade vid halv ett och förpassade mig då till sängen i sällskap av L där jag somande om så fort huvudet landade på kudden.

Halv åtta vaknade jag till liv. Det ringde nånstans och jag trodde att det var i lägenheten.
Masade mig upp och började leta efter deras telefoner.
Eftersom jag inte hade fått med mig glasögonen så var jag i stort sett blind utan linserna istoppade så det tog ett himla tag att lokalisera telefonen.
När jag väl hittade den hade L redan fått mig att förstå att det var hos grannen det hade ringt och trots att det inte är speciellt lyhört så hade jag i min ovana att vara utan barn och med en känsla av att det hade hänt något hispat ur sängen på direkten.

Denna morgondramatik måste ha gjort oss väldigt trötta för vi somnade om och sov till halv elva.
Efter en mindre hotellfrukost i magen och lite utplantering av skojigheter i lägenheten blev det en tur in till stan där vi bl.a avnjöt en härligt god kaffe latte med smak av vit choklad.
En söt och ljuvligt god början på en lördag och en härlig avslutning på ett helt dygn tillsammans utan barn.

Vi kommer garanterat kolla om det där hotellet har öppet fler gånger för även om man saknar barnen när man borta ifrån dem så är det ljuvligt med lite egen vuxentid ibland.



Kommentera
Postat av: Annelie

Åh gud så mysigt ni verkar haft! Och som du säger så behöver man tiden för sig själv i bland!

2010-01-24 @ 02:06:33
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Linruz

Gud vilken toppen hotell vistelse.

Visst är det nyttigt att vara ifrån varann i bland och sakna.

Kram Lina

2010-01-24 @ 06:29:05
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Marie

Vad mysigt! Sånt där ska man unna sig oftare!!

2010-01-24 @ 10:39:34
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Sockenvägens Söta

Vad härligt med ett sådant "hotell" :-) Vi hade också vuxentid och var ute och åt en lyxmiddag medan lillan hade barnvakt iform av mormor och morfar - guldkant i vardagen! KRAM

2010-01-24 @ 10:53:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lottis

SÅÅ underbart det låter....

kram till er båda :D

2010-01-24 @ 10:58:24
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: __Bavaria__

Så härligt!



Och vad gulligt av svärföräldrarna att pynta så.. :)

2010-01-24 @ 15:47:03
Postat av: Linda

Underbart, det bästa hotellet är inte alltid det dyraste.

Kram

2010-01-24 @ 15:49:41
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: sofi

Det lät ju mysigt...

2010-01-24 @ 16:36:07
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va mysigt det lät! Viktigt viktigt att ta hand om sig själva så ni har ju gjort precis som man ska :-) Klart man saknar sina hjärtan men det är nyttigt! Kram Jenny

2010-01-24 @ 21:34:00
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, vilket superduperbra hotell!!! =)

Så gulligt att de fixat och grejat så mycket.

Dessutom duktigt av W att inte avslöja detta i förväg. Anar att barnen hade det jätte skoj med sin farmor och farfar för sig själva.

2010-01-24 @ 22:00:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Morran

tackar för tipset om Sherlock filmen. Vet INGEN som sett den (här väl skumma vänner). Fast även en skitdålig film med Jude Law är ju sevärd!! Tyvärr lär jag knappast hinna gå och kolla den på bio innan bebisen kommer så det blir väl en dvd sen då =/

2010-01-25 @ 12:25:30
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Angelica

Vilken mysig fredag och vilket hotell ni verkar ha fått tag på =)



Dukigt av W att lyckas hålla hemlisen så länge.

2010-01-25 @ 21:31:35
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0