En liten bit av verkligheten

Detta fick jag återberättat för mig i söndags:

Storasyster W och lillebror M befinner sig utanför Ica tillsammans med C och hennes barn. Själv är jag kvar inne i butiken.
C ger M en mycket efterlängtad smoothie.

M: Tack.
C: Åh kan du säga tack nu M. 
W säger något i stil med: M har kunnat det länge.
C: Jaha, jag har inte hört han säga det tidigare.
W: Men du ger ju honom aldrig något. 

Min blivande sjuårings konversationer är informativa och rakt på sak.
Det är bara att vänja sig vid verkligheten...

W har även tillbringat flera timmar de senaste dagarna hemma hos vår närmsta granne.
Han och hans fru tillhör skaran av äldre människor på vår gata. De som bott i sina hus från det att de byggdes i mitten av sjuttiotalet. 
Till hösten ska de sälja sitt hus.
W stortrivs inne hos H.
Hon sitter och pratar med honom om livet i största allmänhet och han tycker om att både lyssna och prata med henne då hans egna barnbarn bor långt härifrån.

Häromdagen kom W hemspringandes för att hämta sin Michael Jackson cd.
Hon och H skulle lyssna på den när de rensade ut ett utav rummen inför flytten.
På kvällen samma dag kom H förbi med skivan som W hade glömt kvar.
Han lovordade vår tjej.
Hon är både underhållande och har så många kloka funderingar.
Han trivs med hennes sällskap och hon med honom.

Såpass mycket att när jag föreslog att vi skulle cykla till Ica och köpa glass så var hon först tveksam till det då hon hade lovat H att komma förbi för en pratstund under eftermiddagen.


Kommentera
Postat av: TreSmåKottar

Haha, vi kanske borde hänga lite mer hos H du och jag också...det verkar så trevligt där ju! :) Och ja, det är bara att låna stövlarna- "allt mitt är ditt" såklart :-D

2010-07-13 @ 10:53:28
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: TreSmåKottar

Och förresten, det där som W sa...jag har funderat på det och det kanske är därför en del barn är så sena med pratet (tex. KotteA) om man tex. vill att de ska säga "bil" så kanske de hel enkelt väntar tills de får en bil? :) Och en sak till...nu när du är tillbaka så vill jag beställa tavlor ngn dag!

2010-07-13 @ 10:54:42
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: AKP

haha klockrent!! :D

2010-07-13 @ 13:56:04
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan morgon men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig (:

2010-07-13 @ 14:01:11
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: annica

så härligt! klockrent var ordet!

2010-07-13 @ 20:14:23
URL: http://familjenbranting.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0