En PUDEL innanför tröjan

W tog på sig halva sin fotbollsdress alldeles nyss när hon skulle följa med grannarna till lekparken.
När hon dragit den över huvudet och står redo att gå ut genom dörren ropar hon till mig att det är en pudel i tröjan.
Jag som tror att jag hörde fel då jag inte får ihop ordet "pudel" med fotbollströjan frågar vad hon sa.
Hon ropar igen att det är en pudel i tröjan.
Jag går fram till henne varpå hon uppmanar mig att känna på det mjuka fodret i tröjan och säger att det är pudelhår.

Idag är jag extremt trött vilket gör att jag skrattar rakt ut åt hennes roliga och söta påstående.
Hon säger till mig direkt att det inte är snällt att skratta och frågar i samma andetag vad det där mjuka är för något?
Mitt ordförråd är slut.
Jag svarar ludd, det enda ord jag kommer på.

W går ut och smäller igen dörren.
Inte konstigt att hon inte vill konversera med mig som först skrattar åt henne och sen påstår att hennes nya tröja består av ludd.

Typ sånt där man har i naveln eller mellan tårna eller rensar ur torktumlaren...

Bild:Helen©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: TreSmåKottar

Fast sånt man rensar ur torktumlaren är ju iofs det som finns i tröjan...och även det som kanske finns i naveln?! :)

2010-07-17 @ 19:55:23
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: LiseLotte

"Älskling rensar du pudeln i torktumlaren?"



Underbart!

Jag kan inte heller hålla mig ibland.



LiseLotte

2010-07-17 @ 21:20:23
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Hej!



Jag har designat ett par skor på Nelly.com, och de råkade bli ganska snygga!

Skulle vara trevligt om du kunde rösta på dom så att man kan köpa sig ett par sen! :)



http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=bCd0N946zTzTNBRyhbp0vXjcnnoF8VpWVGWiCPc2gRJtQafx1Lvj#shoeGallery



Ha det bra!

2010-07-17 @ 21:59:24
URL: http://jessica182.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0