Semsterdopp

Min långa bloggpaus (har nästan glömt brt hur man bloggar...) är förhoppningsvis slut för den här gången.

En paus som jag har fyllt med att arbeta, spendera tid tillsammans med barnen, motionera i skogen bakom vårt villaområde samt att förbereda en del uppgifter för det numera nygifta paret i vår bekantskapskrets.

Igår började jag årets sommarledighet. Jag mjukstartar med en veckas föräldraledighet för att en ha fyra veckors semester.
Trött efter lördagnattens bröllopsfest och en smått hektisk vecka med förberedelser sitter jag nu här med en rinnande näsa och ett allmäntillstånd som jag skulle kalla en begynnande förkylning.

Ikväll tryckte jag dock undan den med nezeril, alvedon och en bunt positiva tankar och deltog i en trevlig stunds samvaro med två av gatans barnfamiljer där grillat stod på menyn. 

Båda mina barns näsor smårinner men den tropiska värmen som vilar över Sverige lockar ändå till svalkande bad.
Men vad sjutton - vad är en liten snordroppe när sommarsolen steker och man inte behöver hasta iväg till jobb och dagis om morgonen...

Bilder:Helen©HUSnrNIO

Lille M älskar att bada.
Han studsar upp och ner i vattnet.
Försöker sig på jämfota hopp för att få till det där jättelika plasket vid landningen.
W gör detsamma fast på ett sätt som anstår en blivande sjuåring med en enorm kärlek för vatten och glädje över sin nya svarta bikini (med en liten minitrekantsbh) från Kapp Ahl.


Kommentera
Postat av: Helen

Det ser ut som ni har en härlig sommar med bad och lek.

Skönt att få gå på semester nu. Själv är jag inne på min sista semestervecka och börjar få lite jobb ångest.

Ha en skön dag.



2010-07-13 @ 07:20:12
URL: http://stenstromsbloggeria.se
Postat av: Lottis

Det är fantastiskt skönt att bada i värmen...Ser ut som om det är TVÅ som trivs i vattnet.... :) Lite mysigt är det att höra mullret också... Men nu är det dax att röja lite. Hoppas du kryar på dej!



kram kram

2010-07-13 @ 09:01:13
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Undrade just vart du tagit vägen... Hoppas nu att ni får njuta av en massa sol och bad UTAN förkylning <3 Kram

2010-07-13 @ 09:15:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: TreSmåKottar

DU ÄR TILLBAKA! :-D

2010-07-13 @ 09:27:03
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: annica

visst är det kul när barnen gillar vatten :) de verkar aldrig tröttna.

2010-07-13 @ 20:32:19
URL: http://familjenbranting.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0