Med gasolen på garagetaket

När vi flyttade in i vårt hus fanns det i besiktningsprotokollet en notering om att garagets takpapp borde bytas.
Idag har detta äntlingen påbörjats.

Jag som är den i huset som besitter en orolig själ och som vill få saker och ting gjorda omgående i synnerhet när det gäller sådant som faktiskt kan leda till stor skada som ett tak som inte håller tätt, i vårt fall har vi både garage och ett rum (storasyster E:s rum) under detta tak, har tyckt att det varit ganska jobbigt att detta inte har blivit gjort tidigare.

Efter en timmes introduktion av en kunnig norrlänning har L, farfar och till viss del även storebror G lagt ny papp på garagetaket med överlappningsteknik, skruvat med speciella pappspik med en ring runt om och limmat fast det hela med hjälp av gasolbrännare.
Nu återstår att noggrant syna och fästa/sluta tätt alla skarvar. Även detta sker med gasolbrännaren och förhoppningsvis under morgondagen...

Ett trist fix och renoveringsgrej det där med ny takpapp då det färdiga resultatet inte är något man synligt njuter utav. Däremot skänker det en skön magkänsla... 

Bild:Helen©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Rebeccas.se

Skönt att få det gjort! Här har vi påbörjat renovering av fönstret i gäststugan. Inte riktigt lika viktigt som tak, men också väldigt tråkigt!



Ha en skön vecka!

2010-07-20 @ 00:39:27
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Helen

Skönt när det blir klart men inte roligt att göra. Påminner mig om att vi också måste fixa garage taket .

Ha en skön dag.

Kram

2010-07-20 @ 08:40:47
URL: http://stenstromsbloggeria.se
Postat av: Linda

Inte det roligaste man kan göra men som du säger, det känns skönt då det är gjort.

Ha det bäst! Kram

2010-07-20 @ 19:59:06
URL: http://uppochnervanadhuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0