Sommarlovsmorgnar

Det är sommarlov och dagarna börjar med mjukstart.
M vill se på Dora utforskaren. Han skuttar fram till soffan och kravlar sig upp.
När jag sätter igång tv:n har han skuttat ner igen och kommer fram till mig med fjärrkontrollen till dvd:n.
Han är förstår och vet så otroligt myket denna blonda lilla människa.

När Dora börjar höjer han sin lilla arm i luften och säger tut tut. Precis så som Dora och Boots säger att man ska göra.

Medan M ser en stund på Dora ligger jag och W i hennes säng och läser.
Att sätta ihop bokstäverna, ljuda, se orden och sambandet mellan bokstäverna är något som lossnade för henne i samband med att skolan slutade nu i juni.

Hon har bestämt sig för att vara med i Bibliotekets sommarläsning och ska läsa tio böcker som hon sen ska skriva lite om eller berätta muntligt.
Man får en present om man deltar och man är även med i utlottningen om att vinna biobiljetter.

Igår var hon på Biblioteket och lånade nya böcker. Böckerna om Moa av Karin Danielsson med illustrationer av Margareta Björnmalm.
Idag på morgonen, medan M tittade på Dora, har hon läst högt för mig om Moa som fyller år och Moa rymmer.

Nu återstår bara tre böcker innan sommarläsningslistan är fulltecknad.

Kollage:Helen©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Fröken M

kul att ryktet om mammabloggar.se sprids så vi blir fler där :) ha en bra dag !

2010-07-22 @ 15:22:38
URL: http://frokenmela.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0