Vad kan felet tänkas vara?

10.50 ska vi infinna oss på vårdcentralen.
M har levt på youghurt, välling, smoothie och lite pannkaka sen i förra vekan.
Han har även kräkt en tre-fyra gånger under en veckas tid.
Något som jag trodde berodde på värmen men det verkar istället som att han har ont i munnen för han försöker sig på att äta en del fasta saker och man ser verkligen att han vill äta dem men börjar gråta och kastar iväg maten när han fått in det i munnen.

Eksemet har även det blivit mycket sämre.
Han sover dåligt på nätterna för att han ligger och river sig på fingrarna och i knävecken halvt vaken, halvt sovande.

Hans sura min men neddragna ögonbryn är något han i kombination med skrik nyttjar flera timmar om dagen nuförtiden.

Jag känner inte igen denna missnöjda, skrikande kille och min gnagande känsla av att något är fel är jobbig, oroande och något som jag inte kan skaka av mig så det ska bli skönt att de kollar honom.

Idag har han skrikit massor. L tycker att jag bråkar med honom och det är därför som han skriker.
En otrolig kommentar, för med honom skriker han aldrig, kan man tänka då:O
En mindre bra kombination att inte vara på topp och trotsig och ha svårt att ta ett nej.
Såklart att han skriker mer med den som spenderar mest tid med barnen och då också automatiskt är den som säger ifrån mest och sätter gränser.
Helt naturligt skulle jag vilja påstå, eller hur...

Nä, på med cykelhjälmen och mot vårdcentralen!


Kommentera
Postat av: Jeanette

sv: haha, nej vinter vill vi ju inte ha nu, det räcker att se den på bild :P

2010-07-20 @ 12:23:26
URL: http://enfjarilsfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej!



Tråkigt att lillkillen inte mår bra...

Jag har inte en aning om vad som kan vara fel, kan bara berätta om mina egna erfarenheter och förhoppningsvis får du något tips.



Att han kräks efter en vecka med mjölkprodukter kanske kan vara att han är lite känslig för laktos?

Vet inte hur många tänder han har, men det gör ju ont när dom får dom.

Äter jag ost kan jag få blåsor i munnen som gör ont..

Eksem är ju ett tecken på att något är fel i kroppen, kanske kan även detta vara tecken på för mycket laktos?

Min äldsta dotter fick eksem av tomat och röda färgämnen..



Som sagt så vet jag absolut inte vad som kan vara fel utan detta är bara vad jag tror det kan vara efter detta inlägget.

Hoppas ni snart kommer på vad som är fel så han slipper detta!



2010-07-20 @ 12:40:15
URL: http://madeleinebergman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Min första tanke är också laktos! Eksem är för övrigt ganska vanligt hos barn (böjvecks-eksem) - hoppas ni får hjälp på BVC!

2010-07-25 @ 01:39:28
URL: http://mittlillabo

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0