Nu ska här bakas rabarberpaj i stora lass

Det ser ut som att vi missar M:s allra första sommarfest tillsammans med grabbgänget (tror att de är fjorton killar och tre tjejer på hans dagisavdelning) och hans tre toppenbra fröknar som är ikväll.
Ja om inget under sker och det är väl tyvärr inte så troligt...

En gnutta feber och småklistriga ögon är diagnosen.
Känns så tråkigt. Kanske var det mest jag som såg framemot att träffa alla dagisbarnen och dess föräldrar. Att få en trevlig stund tillsammans och lite mer inblick i den miljö där min lille skrutt tillbringar flera timmar varje dag.

Dagens första punkt på to-do-listan är att baka rabarberpaj (enligt det här receptet)till morgondagens sommarfest med W:s klass.
Tre plåtar står redo på köksbänken och ett fång med rabarber ligger bredvid så det är bara att köra igång.
Måste passa att få så mycket som mjöigt gjort medans humöret fortfarande är på topp hos skrutten... Av erfarenhet vet jag att det kan pendla fort!

Undrar hur mycket jag behöver göra?
Har tre plåtar då jag lånade en av min desperata husfrugranne imorse men inte räcker det med tre plåtar...
17 barn och två föräldrar på det blir 51 personer.
Sen till kommer två fröknar och säkerligen flera syskon...

Om någon vet den exakta mängden paj som jag bör tillaga så tveka inte att kommentera det. Jag drar igång med de två första plåtarna NU.
Ska bara...



Kommentera
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi hi du kommer säkert att göra alldeles för mycket paj, men bättre det än för lite... Trist med lillebror och hans sommarfest, även här har jag en sjuk lilleman :-/ Lycka till med bakandet!

2010-06-08 @ 11:46:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag lagar alltid mat till ett helt kompani, får typ två stora smörgåstårtor över och så där. ;)

Alltså bör jag INTE kommentera hur mycket JAG skulle ha lagat till. ;)

Det brukar gå åt mycket mindre än vad jag tror.

2010-06-08 @ 12:59:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: C

Beräkna saker är ju hur svårt som helst, håller med ovanstående; Man gör alltid för mycket!

2010-06-08 @ 19:25:22
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: Linda

Å rabarberpaj, gud så gott, vår rabarber vill inte alls växa utan är fortfarande bara 1cm tjocka och 10 cm långa typ:( I det förra huset hade de tagit sig jättebra, vilket nerbyte hihi

Hoppas pajen räckte, Kramkram

2010-06-10 @ 10:38:16
URL: http://uppochnervandahuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0