Plopp i gatubrunnen

Den allra första dagen i juni är snart slut och idag har sommaren verkligen varit på besök hos oss.
Varma vindar och strålande sol nästan hela dagen.

W åkte till skolan imorse bak på motorcykeln iklädd långa leggings, kjol, kofta och jacka. När hon kom hempromenerandes fem timmar senare hade hon gjort ett par korta cykelbyxor som knappt syntes under kjolen av sina leggings, hade t-shirt på sig och var barfota i sandalerna.
Glatt förklarade hon för mig att idag är det den varmaste dagen, en riktig sommardag, och det är bara åtta skoldagar kvar tills sommarlovet börjar.

Åtta dagar fyllda med massor av aktiviteter.
Musikaluppvisning, sommarfest på dagis, sommarfest med klassen, föräldrar och fröknar som jag i egenskap av klassmamma arrar (självklart tillsammans med den andra klassmamman), stundentbjudning för E som tar studenten, skolavslutning med efterföljande picknick och nu under kvällen tillkom det ytterligare en sak av modell lite större som troligen ska arras nästa fredag eftermiddag och kväll.

Tur att det är ljust ute och solen skiner med värme och positiv energi för dessa två närmsta veckor blir något hektiska med förberedelser och aktiviteter inser jag.

Ikväll när jag och L höll på med vårt lilla småtråkiga restaureringsarbete av husets fönster på framsidan hittade lille M en ny favoritplats.
Nämligen på gatan vid brunnen.
Han slog sig ner och satt i över en timmes tid och samlade grus och sand med sina små fingrar som han sen lät falla ner i brunnen.
Varje gång han släppte gruset hördes små plopp lång där nere.
Han var så fascinerad av den djupa brunnen och de ploppande ljuden att jag var tvungen att avbryta målningen och springa in och hämta kameran och föreviga detta.

I söndags natt hade han falsk krupp och lät jättehemsk min lille kille men idag har han knappt hostat någonting alls.
Så gott att se honom sitta där vid sidan av brunnen (även om gatan inte är en bra lekplats och ja jag har varit och checkat av att brunnslocket är riktigt på...) och ha så kul av ett sådant påhitt.






Bilder:Privata©HUSnrNIO

Just nu är jag en usel bloggvän. Tiden räcker inte riktigt till och jag hinner inte runt till er alla, än mindre kommentera, så som jag skulle vilja.
Bot och bättring inom någon veckas tid...




Kommentera
Postat av: Annelie

Vilka fina bilder på killen och vilken bra sysselsättning! Det måste jag introducera för min lille!

2010-06-02 @ 01:07:27
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Linruz

Lika urusel bloggvän jag med.

Tiden räcker inte till.

Hoppas ialla fal att allt är bra med dig.

Stor kram Lina

2010-06-02 @ 07:05:10
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Charlotte

Lilla Fina Malte!

2010-06-02 @ 12:13:47
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: Felizia

Väldigt fin blogg =). Kolla gärna in på min http;//feliziaeskilsson.blogg.se

2010-06-02 @ 14:39:08
URL: http://feliziaeskilsson.blogg.se/
Postat av: Malin B

Sötaste killen på gatan!!! =)



Det är då rakt inte konstigt om du inte hinner blogga varje dag med detta späckade junischema!

Sol och ljus ger som tur är en massa energi.

2010-06-03 @ 07:41:27
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Lottis

Alltid lika kul att upptäcka :) ~tack föresten~

Har du jobb imorgon eller är det kasnek dax för FIKA :)



kram kram

2010-06-03 @ 08:32:15
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: AKP

Underbart vackra M !! <3

2010-06-03 @ 14:23:48
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Guuu vilka fina bilder. Har du kört action på dem?

2010-06-03 @ 20:29:13
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0