Möhippa & Grannmammor

Idag är det precis en vecka sen som jag tillsammans med sju andra hade möhippa för H (som självklart var helt ovetandes om vad kvällen skulle innehålla) som ska gifta sig i nästa månad.
Motorcykelåkning, snacks, make over, roliga samtal, fotografering i diverse poser, god mat och en massa vin, drinkar och dans innehöll firandet som pågick mellan fem och ca halv tre på natten.
En mycket kul och händelserik kväll som blev otroligt lyckad trots dess enkla upplägg.

Mitt tillstånd dagen därefter var däremot smått mindre lyckat...
Fredagens festande i kombination med en oerhört fullspeckad vecka med sommarfester, studentfirande, rabarberpajbakning de luxe samt arbete hjälpte nog till att göra lördagen lite extra tung antar jag.

Bilder:Helen©HUSnrNIO

Idag är det ju fredag igen och en betydligt lugnare sådan än den för en vecka sedan.
Eftermiddagen och kvällen har tillbringats med grannmammorna och deras barn då otroligt nog våra manliga hälfter var samtliga upptagna på annat håll idag.
Gemensam promenad till ICA och där blev det en gemensam handling till kvällens middag som var beslutad att bli hemmagjord pizza.
Efter några otroligt intensiva timmar med god mat, dryck och lek av de sex barnen sover mina två nu gott i sina sängar.

Funderar på om jag ska passa på att göra detsamma nu när huset är sådär behagligt lugnt, fridfullt och tyst...


Kommentera
Postat av: C

Inte sova! Du har andra saker att göra! :)

Tack för igår!

2010-06-19 @ 13:09:05
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Å så mysig gemenskap ni verkar ha! Massor av kramar från en trött mamma på Sockenägen...

2010-06-20 @ 22:14:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: freja

åh va kul me möhippa.. känns som om folk gifter sig lite åt höger och vänster just den här sommaren!

2010-06-21 @ 09:30:17
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va mysigt att hitta på sådana saker med grannarna.

När du skriver om möhippa kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på den möhippa jag var på för 2-3veckor sedan. Hade så roligt denna eftermiddag och kväll.

Det är något speciellt med möhippor.



HA en bra kväll!

2010-06-21 @ 19:41:39
URL: http://barbaskon.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0