Kärlek

Så lyckligt lottade mina barn är som har både sina morföräldrar och farföräldrar att dela livet med.

Under föräldraledigheten med M åkte jag och barnen flera gånger de 43 milen ner till skåne. Mycket oftare än jag gjorde när jag var hemma med W (december 03-februari 05).
W älskar att åka ner dit. Bada i havet, leka med kusinerna, att få sova i dubbelsängen tillsammans med mig utan att jag tjatar om att hon har en egen säng som hon ska sova i. 

Nu när jag jobbar igen så blir det tyvärr endast tre-fyra gånger om året som vi träffar "mormor och morfar".
Däremot finns barnens farföräldrar, som bor i samma stad som oss, med i vår vardag.
De ställer upp som barnvakter (som igår när jag i nästan tre timmars tid, utan något postitivt resultat, letade kläder till nästkommande helgs bröllop).
De kan närsomhelst dyka upp hemma hos oss för att de inte har träffat barnen på några dagar och längtar efter dem.
Leka en stund i lekstugan, läsa en bok eller spela ett spel.
De engagerar sig i barnen och barnen älskar dem och den totala uppmärksamhet som de får utav dem.

Det är en rikedom att mina barn får dela en liten del av sin vardag med dessa två människor. 

Lille M och farmor K med varsin bok på W:s säng.

Bilder:Helen©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Terese

Javisst är det härligt när barnen har sina mor-farföräldrar nära till hands, få umgås och mysa med dom mycket! Barnens farmor och farfar är också så att de "måste" komma hit och träffa barnen om de inte sett dom på några dagar...tycker det är så underbart när mor-farföräldrar känner så!



Ha en trevlig dag!

2010-06-30 @ 11:17:23
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Visst är det härligt att ha mor och farföräldrar nära, vi har haft min mans föräldrar 10 minuter bort nu i 11 år men efter vår flytt blev det itsället 100 mil men bara 800 meter till min mamma istället.

Tråkigt nog så kom aldrig min mans föräldrar på spontanbesök och hjälpte inte till mer än i nödfall, hoppas och tror att de kommer få närmare kontakt med min mamma.

Jag hade inte mailat dig ang & tavlan utan skrivit vårar namn i e-mail fältet, så slipper du leta igenom hela inkorgen:)

Ha en bra kväll, Kram

2010-06-30 @ 20:33:46
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Blenda

Åh vilka härliga bilder, går inte att ta miste på den kärleken. Förstår att ni uppskattar farföräldrarnas spontanbesök...... sådant sätter guldkant på tillvaron. Ha det gott =)

2010-06-30 @ 21:45:33
URL: http://blendablenda.blogspot.com
Postat av: Jenny

Underbara bilder, såna kan man nog aldrig ha för många av!

Kram Jenny

2010-06-30 @ 21:57:51
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: C

Visst är det härligt med mor-/farföräldrar på nära håll, fantastiskt att se att olika generationer har så mkt att ge varandra! Dessutom jättebra med några som mer än gärna är barnvakt ;)

2010-06-30 @ 22:40:42
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: rebecca

Visst är det mysigt. Jag kommer själv ihåg all tid med mormor eller farmor, morfar eller farfar. Den tiden var underbar, guld värd.

Var ii skåne är det ni åker? Själv bor jag i Lund men har hjärtat i Lomma.

Kramar

2010-06-30 @ 23:37:45
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: angelica - fyrbarnsmamman

ja mina barn har då både mor och farföräldrar i livet samt en hel drös med bonus far och morföräldrar :P



Det är nog en väldigt stor rikedom för alla barn att kunna få lära sig av de äldre. De äldre besitter så mycket kunskap och oftast även av enorma mängder kärlek, som är bra att ösa över småttingar :)

2010-07-01 @ 09:38:36
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Malin B

Att vara barn och få den där totala uppmärksamheten som kan kan få av mor- och farföräldergenartionen är toppen. Minns själv hur mysigt det var!

Så nära som mina barn har till sin farmor är det nog inte så många som har. ;)

2010-07-01 @ 17:59:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så mysiga bilder!

Tänk så mysiga samtal som kan väckas kring en bok!

2010-07-01 @ 22:09:58
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Prinsessan på Ärten

Underbart att ha sina äldre kvar i livet =) Alla sambons är bort men å andra sidan har han härliga bröder och jag har mor och bonusfar men mindre väl fungerande bror men en halvsyrra. Man får vara glad så länge de finns hos oss.

2010-07-05 @ 10:19:27
URL: http://prinsessanpaartens.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0