Förtjust i busschauffören

Under två hela terminer har vi vid kvart över tre varje måndag satt oss i bilen och åkt till Gjuteriets lokaler för att ta del av barnmusikskolans minimusikallektioner.

W har ibland tyckt att det varit jobbigt att åka dit.
Efter att ha väntat sen kvart över ett tillsammans med halvtråkiga mig (som råkar vara ledig i stort sett samtliga av årets måndagar) på att kompisarna ska komma hem från fritids så att de kan leka så är suget efter att sätta sig i bilen och åka iväg inte alltid jättestort.
Men när hon väl har sagt hej då, bestämt ny lektid, dvs direkt efter minimusikalen, och sitter i bilen och vi är på väg så är hon glad för att vi ska på musikal.

Under de 45 minuter som W har minimusikal lyxar jag till det med att sitta ostört i cafét, drickandes kaffe och få gjort någon tavla om jag har turen att farmor och farfar tar hand om M vilket de oftast gör den lilla stunden på måndagseftermiddagen (om inte så springer jag runt och jagar M genom de långa korridorerna).

I lördags var det avslutning och det innebar uppvisning av musikalen inför publik på Arena.
Vi fick ta del av hur ett lektionspass kan se ut och fick även berättat för oss om hur musikalen växt fram genom de olika momenten som de gjort på lektionerna.

Det var ett gäng glada bussåkande barn som både dansade, sjöng och spelade teater.
Så otroligt modigt av dem (de är bara sex-sju år gamla) att stå där på scenen. Att ta plats med dans, sång och sina röster.

Jag var rörd genom hela framträdandet.
Stundtals såpass mycket att jag hanterade min kamera (och videokamera) mindre bra så några toppenbilder blev det inte den här gången.
Men vad gör det, jag har hela framträdandet samlat i mitt hjärta...
Det gäller bara att komma ihåg om det om några år (eller månader) glömsk som jag är.
Men en suddig bild ger också en minnesblick och är bättre att ha än ingen alls.
Iaf enligt mig.

Bilder:Privata©HUSnrNIO

W är tjejen i jeanskjol och rosa tröja med en kanin på.

Under tiden som hon gått på musikal har det tydligen vuxit fram lite känslor mellan henne och han som agerade busschaufför under föreställningen i lördags.
De tisslade och tasslade. Jagade varandra så fort det gavs möjlighet till det och var så söta tillsammans:-)



Kommentera
Postat av: C

Åhh, äkta buss-kärlek :) Jepp, här knåpas det massa...fick igång PS så nu är det bara att öva! Kommer nog bli en sen natt...och en tiidigt morgon...

2010-06-07 @ 23:54:30
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men va underbart! Jag har själv gått i musikklass och hoppas dottern ska vilja göra något liknande :-)

2010-06-08 @ 07:32:17
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Helen

Visst är det kul att se hur duktiga dom är för att vara så små.

Jasså det är lite love hos er också, min tjej är såå kär i Pontus klasskompis.

Det pratas om honom hela tiden och hon jagar honom.

Är så gulligt att se henne.

Ha en skön tisdag.

Kram

2010-06-08 @ 07:43:32
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0