Modeshow kl 12 idag

M har än så länge visat sig på sin mindre harmoniska sida.
Förkyld och trött då han vaknade fyra, och sen dess bara har sovit en liten stund, sprutar tårarna titt som tätt.
Kanske slumrar han till i bilen på väg till racketcenter vilket inte alls vore dumt. 

Skötväskan, innehållandes allt som kan tänkas få tiden att ticka på mellan fixning av frisyrer, påklädning och väntan på att det ska bli småkillarnas tur att inta scenen, står färdigpackad i tvättstugan.
Den är rejält välfylld men när man ska vara på plats redan 10.15 (showen börjar 12.00) så kan det vara bra att kunna erbjuda lite allt möjligt i matväg.

Rån, fruktpuré, gröt, banan, kex, blöjor, tvättlappar, hårborste, handsprit (en väl påfylld flaska så klart!) de nya underbara röda skorna från Vincent Shoe Store, extrakläder, två vattenflaskor, våra inträdespass, skedar, haklappar och så ett hemligt vapen att ta till om det skulle krisa ihop sig totalt på scen (jag har sett att andra har med sig det där "hemliga vapnet" så nu packade även jag ner en). 

Fokus är på lille skrutt under de minutrarna som han är på scen. Jag hänger bara med och har nästintill ingen aning om vad som pågår runt omkring mig för M har varit en högst bestämd liten herre som har velat gå sin egen väg och göra på sitt alldeles egna sätt under dessa fem övningar som vi haft fram till idag så jag har varit smått svettig efter varje träningspass då jag har fokuserat på att hålla koll på honom. 
Medaljongkjol (från meandi) eller ej så kommer det med största sannolikhet även att vara idag.

Kul ska det iallafall bli att äntligen göra det som vi tränat inför och att se M:s reaktion när han ser all publik framför scenen.
Att stå på scen och visa upp mig utan någon praktisk uppgift är verkligen inte min grej men det är ju inte mig man ska titta på idag - det är ju alla härliga och goa ungar!

12.00-12.20 STORA SCENEN
Modevisning och Barnvagnsshow. Vårens trender på scenen
Det blir en mysig, glad och lekfull modevisning från Stora Scenen. Kläderna i modevisningen kommer från Me& I och Pricken. Vi visar också barnvagnstrender från Britax och Teutonia.
Mannekängerna som presenterar vårens mode är från 3 månader och upp till 6 år. Salongen Aqua fixar barnens frisyrer. För koreografin står Monica Von Wachenfeldt som även gjort de fantastiska modevisningarna på mässan 2008-2009. Modevisningen är rolig och mysig att se på för både barn och vuxna. Så se till att få en bra plats. Bänka er strax före klockan 12.00 och låt er inspireras.


Barnmässan (information hämtat från hemsidan).
Varmt välkommen till Karlstad den 26-28 mars 2010.
Denna mässa uppskattas lika mycket av barn som vuxna.
6 500 besökare kom till mässan 2009. BARNmässan i Karlstad är en mässa med ett stort hjärta. Vi väljer att varje år samarbeta med ett välgörande ändamål som gagnar barn. Vi har hittills samlat ihop 260 494 kr till behövande barn.
Den stora mässan med massor med shopping till mässpriser, aktiviteter, underhållning, råd och tips för gravida, barn och föräldrar. Över 100 unika företag och organisationer samlas under ett tak fredag, lördag och söndag. Här finns de senaste trenderna och produkterna. Alla med samma fokus som du, familjeliv!

Vi hoppas på en kul dag & önskar er detsamma!

Bild:privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Annika

Lycka till!

2010-03-27 @ 09:24:39
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Sixtens mamma

Hoppas att det gått riktigt bra idag! Jag besökte mässan igår och fick ju tyvärr inte se någon modeshow.

2010-03-27 @ 09:44:22
Postat av: Knaada

Det hade varit roligt att se!



Lycka till idag!

2010-03-27 @ 14:18:02
URL: http://knaada.com
Postat av: Hem och Lycka

Hoppas att det gick bra och att mässan blev kul!



Mia

2010-03-27 @ 16:08:22
URL: http://www.hemochlycka.se
Postat av: Carolina

Vad kul, hoppas allt gått bra idag!

2010-03-27 @ 16:29:01
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Malin B

Jag hoppas att du har känt att jag har hållt tummarna klippt hela dagen! ;)

2010-03-27 @ 20:56:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilket charmtroll!

Hoppas de gick bra på modevisningen.

2010-03-28 @ 13:55:06
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Therese

Så söt liten fis!! Hoppas det gick bra idag!!



Kramis

2010-03-28 @ 20:45:32
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN- vinn babyprodukter

Hoppas det gick bra, var tyvärr inte på mässan.

2010-03-29 @ 11:38:19
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja vara söt och rösta på min bikini i Nellys bikinitävling. Skulle bli jätteglad om du ville lägga en röst



http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=xrUPw7OXpi1Ztl35pVHhfyPi#bikiniGallery

2010-03-29 @ 13:51:17
URL: http://www.lovemercury.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0