Hur vore det om jag inte tänkte så mycket...

Jag trodde att världen skulle vara lugn på magsjukebaciller nu när våren är här och det t.o.m. har kommit lite sommarvärme till oss.
Tydligen hade jag fel.
W:s bästa kompis, som hon umgås med dagligen som en syster, blev sjuk i torsdags kväll efter att tjejerna hade varit på kalas hos en klasskompis.

I fredags var ytterligare ett kalas inbokat men då var T som sagt sjuk.
I lördags skulle vi passat T och hon skulle sovit över här men det blev självklart inget med det. Ve den som kommer in i det här hemmet med magsjukan under armen...

Natten till lördagen sov jag dåligt och under förmiddaggen hade jag en skum känsla i kroppen och då framförallt i magen.
Inatt likaså och nu mår jag inte helt tipp topp.

Så länge jag inte är sjuk så är jag såklart frisk men min oro för att denna vidriga sjuka ska dra över oss alla igen som för någon månad sen följer mig likt en grådassig skugga.
Onödigt kan tyckas men det är så jag fungerar. Framförallt när en människa som tillbringade i stort sett hela torsdagen i vårt hem nu är sjuk.

Men det behöver ju inte bli så att vi blir sjuka och det jag känner kan mycket väl bero på att mina dagar är lite småstressiga just nu, att jag inte har sovit speciellt mycket inatt för M har inte kunnat sova och  när jag tillslut beslutade mig för att han skulle sova bredvid mig och då har han skrikit och tvinnat mitt hår till svinto om vartannat. Det i kombination med att jag oroar mig kan ju såklart få mig att inte må helt bra.

Nä mot Ica för att inhandla maskindiskmedel och blåbärsProviva!


Kommentera
Postat av: Åsa

Magsjuka är aldrig kul. Brukar må dåligt bara jag hör att bacillen ciruklerar bland vänner och bekanta. Hoppas att ni klarar er!

Ha det gott! Åsa

2010-05-17 @ 11:26:57
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy fabian för magsjuka, håller tummarna att du klarar dig ifrån otyget och att du får en fin vecka! Kram

2010-05-17 @ 11:50:52
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag håller tummarna för att bacillen går en omväg förbi ert hus denna gång!!!

2010-05-17 @ 13:56:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: freja

åkte till dalarna i onsdags och kom tillbaka igår kväll. skönt att vara hemma och famförallt skönt att få skriva lite inlägg utan att gråta! haha

2010-05-17 @ 14:26:52
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du VET att jag VET hur det känns... :(

Jag håller tummarna att det bara var nåt hon ätit... :S

Tycker att ni borde blivit sjuka vid det här laget OM det smittades.

Kram.

2010-05-17 @ 17:43:42
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Lottis

Håller tummarna för att du klarar dig och restan av familjen också vill säga...



Jo då, med mig r det bra...har bara haft lite mycket att göra på jobbet så nr jag kommit hem hat ingen ork funnits...men i dag small det..och huset städades :) kram kram

2010-05-17 @ 20:41:18
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Angelica

Jag håller tummarna för att ni klarar er!



2010-05-18 @ 00:06:14
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: caroline

Ush för magsjuka, själv har jag en otrolig fobi för att kräkas och är alltid livrädd för att bli magsjuk, håller tummarna att ni klarar er och att skiten slutar gå NU

2010-05-18 @ 00:27:02
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Carro-The Lantismamma

Magsjuka är nog det värsta man kan ha. Här har vi varit skonade för en gångs skull. Trevlig blogg du har! Välkommen att besöka min blogg! Ha det toppen!!

2010-05-18 @ 07:17:51
URL: http://thelantismamma.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0