Uno & Alvin 2

Andra dagen med sjukt barn idag.
Lite hosta och en gnutta feber igår, har inte kollat tempen på henne idag, men feberfri en dag ska man ju vara innan man kan gå till skolan så idag blir det ännu en dag hemma i lugnet.

Gårdagen innehöll endast umgängestid tillsammans med barnen.
Hela långa dagen målade vi, städade tillsammans bland trasiga leksaker och spel på W:s rum, spelade Uno säkert tjugo gånger, såg på Alvin och Gänget 2 två gånger, gjorde ca en liter banan och vaniljsmoothie som vi sörplade i oss alla tre med sommarglada, gula, sugrör sittandes vid matbordet tittandes på våren utanför fönstret för att nämna något av allt vår hemmadag innehöll.

Idag är tårarna nära till hands hos W.
Hon har gråtit för att hon inte kan gå till skolan. Hon har gråtit för att hon inte kan vara med vid den två timmar långa friidrottsavslutningen ikväll tillsammans med kamrater, ledare, föräldrar och syskon. 
När jag sa att det är bättre att hon är hemma idag så kanske hon är frisk så hon kan gå på de båda kalasen som hon är bjuden på under torsdag och fredag.
Då började hon gråta igen för att hon hade inte tänkt på att hon kanske inte är frisk och kan gå på dem.
"Det är så tråkigt att vara sjuk mamma. Varför är jag det just nu?"

Mitt lilla hjärta...

Bild:Privat©HUSnrNIO

En liten bukett som jag fick utav W i helgen♥


Kommentera
Postat av: Sockenvägens Söta

Men så trist, förstår verkligen hur bittert det måste varra. Själv grät jag som barn när jag var hemma och va sjuk då vi bodde granne med skolan och jag såg de andra barnen leka på rasterna...

Både film och choklad föll mig i smaken ;-)

Kram!

2010-05-11 @ 10:31:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Liza

Usch så tråkigt för w,hoppas att hon kryar på sig. Ni verkar ha haft en riktigt mysig dag tillsammans iaf...

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2010-05-11 @ 11:11:11
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Linda

Lilla gumman, så jobbigt att vara sjuk då det händer så mycket roligt på skolan och fritiden, hoppas hon är frisk så hon inte missar kalasen senare i veckan.

Oscar kommer ju flytta upp innan oss och jag ser p honom hur ledsen han är över att missa de 2 sista kalasen:(

Kram

2010-05-11 @ 14:32:02
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin B

Det är aldrig roligt att vara sjuk och extra hårt är det ju när det är några speciellt roliga upptåg som man missar.

Jag håller tummarna för att bacillerna flyger sin väg och att W kan kalasa de kommande dagarna.

2010-05-11 @ 20:07:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Helen

Nej verkligen inte roligt att vara sjuk när man är liten och vill göra så mycket.

Men jag hoppas hon kryar på sig snart.

Kram

2010-05-12 @ 07:44:30
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Speja

Ja, fy tusan. Vi har också haft det sådär nu under en vecka. Krupp och hosta och feber...så seeeegdraget och så missar vi en massa kul. Men man får ju vara glad att det går över. I alla fall.

2010-05-12 @ 08:25:37
URL: http://spejasprov.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0