Tygskor för barn

Tygskor är verkligen inne just nu.
Var och varannan människa man möter har ett par på fötterna. Allt ifrån Converse till enklare och billigare varianter.
De är så bra då de passar till de flesta klädesplagg, är oftast enkla att rengöra (bara att slänga in dem i tvättmaskinen på 30 grader) och känns fräscha och lätta att ha på sig nu när värmen ännu inte riktigt nått fram till oss men man är enormt trött på alla grövre skor som hängt med under vintern.

Tips på tygskor för vuxna finns i var och varannan modeblogg som har en "dagens outfit" kategori men tygskor för barn är det inte lika många som skriver om.
Eftersom jag sedan en tid tillbaks har ett samarbete med Vincent Shoe Store i Karlstad har jag givetvis synat deras utbud av tygskor för barn lite närmre.

Det är klassiskt rött och blått med vita sulor som gäller i storlekarna 20-30.  
Jag som älskar prickar är väldigt förtjust i skon Lova.
Lova är en t-knäppt tygsko där spännet går att reglera i storlek och knäpps med en tryckknapp.

Även skon Sally, med sina söta broderade prästkragar på, har ett reglerbart knäppspänne på sidan. 
Det är något jag uppskattar enormt mycket när alla trängs i hallen på morgonen och ska iväg till dagis, skola och arbete. Det ska gå lätt att få på sig skorna!

Sist ut i raden av t-knäppta tygskor hos Vincent är den amerikansk inspirerade skon Nico.
Skon har ett C i lack fastsytt på sig och finns givetvis även den i rött och blått i storlek 20-30.

Vill man inte köpa en t-knäppt tygsko till sina barn så finns skon Ebbe som är av en mer klassisk tygskomodell.
Skon har ett brett resårband som gör att den sitter fast bra på foten men ändå är enkel att ta på.
De vita detaljerna som öljetter, sula och resårband ger en fin kontrast mot det blå, eller röda, tyget och skon ser fräscht somrig ut. 

När storasyster W var och provade skor i Vincentbutiken så provade hon tygskon Luke.
Hon tyckte den såg cool ut med sin färgade sula, långa rad med öljetter och alla de vita strecken (synliga sömmar) på sig.
Luke finns i färgerna brunt, blått, rosa och rött i storlekarna 24-35. Dock är modellen stor i storlekarna.
I storlekarna 24-30 kan man ta en storlek mindre än vad man normalt sett brukar ha och mellan 31-35 så är det generellt hela två storlekar mindre som gäller.

Bild:Eget kollage med bilder från Vincent Shoe Store 

Eller så kan man göra som vår lille M gör - vänta ännu ett tag med att köpa tygskor - och istället njuta av ett par läckert röda "spring och hoppskor"!


Bilder:Privata©HUSnrNIO

Skorna som M har på sig på bilderna heter Ludde.
Ludde är en promenadsko i skinn med bred kardborrknäppning och har en sula som går upp en bit över tårna och därmed förhindrar fult slitage på skorna.

Bild:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Anna

Vilka fina tygskor! De prickiga föll jag direkt för. Dem skulle nog min Emmy gilla också, så jag kanske ska våga mig på ett klick?! Lillebrors skor är också jättetuffa! Kram Anna

2010-05-06 @ 19:50:52
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Fotboll :-)



Det är jättefint med tygskor, men min lilla skrutta sliter gärna upp skor framme på "nosen" så jag vill gärna köpa skor som är lite förstärkta där framme. Får kanske ta och kolla in Vincent, tyvärr finns det ingen butik i den här stan, men jag gissar att man kan shoppa på nätet :-)

Postat av: sara

Ja...:/ Satsar på beach 2030 ist...:) Fina skor, har röstat på din son nu! Lycka till

2010-05-06 @ 22:50:45
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Precis om röd/vita skorna har våran M också. Tyvär stänger Vincent buiken i vår stad för gott på lördag =( Dom har, av förklarliga skäl, inte tagit in några tygskor så vi får försöka hitta i någon annan butik.

2010-05-06 @ 22:51:42
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Linda

vilka fina skor du köpt till din lilla kille!! de prickiga skulle passa på min M... får ta och åka till storstan och kolla på skor någon dag tror jag:)

2010-05-07 @ 07:13:46
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Sockenvägens Söta

Lova å Sally skorna var då för rara... Måste ta å köpa några somamrskor till Luran bar det torkar upp här. Passar på att önska er en toppen fin helg! KRAM

2010-05-07 @ 07:34:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: maria

Lova skorna vara ju bara såå söta :)



Ha en fin lördag..

Kram

2010-05-08 @ 14:18:08
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0