Chokladmuffins & en del av Himmelriket

Tolv timmar tillsammans med barnen.
Om man bortser från de 45 minuter som W hade musikalövning och M var ute på promenad med farmor och farfar har vi delat varenda minut av den här dagen tillsammans.
Lägger jag sen till tovningen av mitt hår som M höll på med under större delen av natten så är det inte så konstigt att lite egen kvällstid vid datorn låter som en bit av himmelriket.
Även om den stora delen av himmelriket tillhör tiden tillsammans med barnen så kan det ibland vara skönt, och behövligt, med en liten kort paus nångång då och då.

M ligger nu i sin säng men det verkar som att det blir ännu en kväll/natt med sömnproblem.
W sitter på sitt rum och målar kvällens sista vattenfärgsteckning innan det är dax att säga godnatt till henne.

Kvällen har vi ägnat åt att laga mat, vara ute på promenad, dammsuga altanen (att vara ute och fixa är något som båda barnen tycker är kul) och sen fick W önska vad hon ville göra eftersom hon idag har haft studiedag ifrån skolan.

Såklart att hon ville baka chockladmuffins. Denna gången har hon skött det mesta av bakningen helt själv dessutom... ♥

Bild:Privat©HUSnrNIO


En stund senare:
Den där lilla delen av solsken från himmelriket skymdes snabbt av ett grått moln.
Ännu en kväll (och förmodligen också natt) med barn som har svårt för att somna. Som gråter, skriker och försätts i ett stadie som får mig själv att vilja skrika och gråta även jag.
Jag är trött av för lite och icke sammanhängande sömn.
All tid som jag inte är med barnen och ägnar åt hemmet går till mitt arbete.
Vart finns jag i allt det här...

Dagen har varit underbar på många sätt. Det är nu när de där få timmarna innan jag själv ska gå till sängs rycks ifrån mig som det gråa molnet infinner sig ovanför mitt huvud.
Trötthet, irritation över att inte få lugn och ro men också oro och tankar på om det är något som är fel och inte bra.

Tillbaks till barnen...


Kommentera
Postat av: Emma

De där muffinsen såg inte ut att gå av för hackor..mmmm....

Mysigt med en hel dag med barnen!

2010-05-17 @ 21:26:26
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Carola

Min dotter har också haft svårt att sova både i natt och igår natt. Tror det är värmen för hennes del.

2010-05-17 @ 21:37:30
URL: http://www.barnboksbloggen.se
Postat av: Malin B

Å, så smaskigt det ser ut med dessa muffins!!! =)



Tyvärr har mammor inte det tålamod som skulle behövas när man själv är totalt slutkörd... =(

2010-05-17 @ 22:14:18
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linruz

Mums de där muffinsen ser supersmarriga ut!

kram Lina

2010-05-18 @ 08:05:22
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Sanna

hej !

allt bra med dig ?

Om du fick välja en helt valfri produkt ifrån Chique.se som du skulle få gratis, vad skulle du välja då?



Gå in och berätta det här:

http://moonzanna.se/2010/may/supertavling-med-chique.html#comment



Så kan du få just det du önskar !

Lycka till!

Puss & Kram

Sanna

2010-05-18 @ 08:39:39
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Lottis

Mums vad goda de ser ut :D

2010-05-18 @ 12:24:05

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0