Dyngkåt

Igår när jag var inne på Scalateatern för att köpa biokort till ungdomskören såg jag det på tvn med rullande reklam för kommande föreställningar. 
Mia Skäringer kommer till Karlstad med sin berörande föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst".

Euforin och lyckan rusade genom kroppen på mig.
Som jag har velat gå på detta men när turnéplanen offentliggjordes för hösten 2010 så fanns inte Karlstad med där.
Jag lekte då med tanken att sätta mig i bilen och köra till en annan stad men orken till det fanns inte.

Nu kommer hon alltså hit, denna mamma som naket och ärligt berättar kvinnans historia, sin alldeles egna berättelse, genom uppväxt och liv, om en tjej som försöker hitta och imitera mallar för den sk. kvinnligheten som jag tror att alla kvinnor någonstans långt där inne vill åt. 

Men grunden i föreställningen är en självutlämnande monolog om Mia Skäringers eget ibland lite trasiga liv.

En sanslöst rolig och sorglig föreställning sägs det vara.
Gråt och skratt och skratt som fastnar i halsen när man tänker till och ännu mera skratt.
En självutnämnande monolog som berättas oemotsagd på ett brutalt ärligt och naket vis varvat med sång, stand up och potpurri med roller från serien Mia och Klara. 

5 mars kommer hon hit och jag längtar!

Bild:google.se


Kommentera
Postat av: 4U2

Vilken tur för dig. Ibland händer det positiva saker, mirakel kan man säga.

2010-11-13 @ 16:05:08
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

ja de är så typisk min sambo så jag borde väl ha lärt mig vid de här laget men men vincent trivdes bra iaf ;) allt bra med er?

kram

2010-11-13 @ 17:04:00
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Den boken är ju grymt bra!



Har bloggat om doptavlan från dig nu ;)

2010-11-13 @ 18:35:34
URL: http://whiterainbow.blogg.se/
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Åhh det skulle jag vilja se :) Nära och bra!

2010-11-13 @ 19:50:41
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

har du läst hennes bok? Eller, det har du nog. Jag håller med, hon är så himla härlig och jag skulle också vilja gå och se henne. Ska hålla utkik på om hon kommer till Sthlm, borde hon ju. Perfekt att bjuda med mammakompisar på :)

2010-11-13 @ 20:22:29
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Åhh, jag vill också... Haha, nu hann jag tänka tanken att "men jag kanske ska be om att få föda vanligt för då går jag säkert över tiden och hinner med..."- ja, jag är liiiite förvirrad! :D

Fint det blev här inne!

2010-11-13 @ 21:27:28
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Kan verkligen rekommendera denna föreställning. Jag satt med i hennes provpublik i februari. Här kan du läsa vad jag skrev om det http://tesapysslar.blogg.se/2010/february/provpublik-och-referensgrupp.html



Alfabetstavlan blev mycket uppskattad:)

Ha en fortsatt bra helg.

Kram Tesa

2010-11-13 @ 22:10:55
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Går gärna med den 5:e om du vill ha sällskap.

2010-11-14 @ 08:37:25

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0