Följ den starkast lysande stjärnan

Tänk att det är likadant varje år!

Jag kan, som vanligt, inte hitta vår utomhusbelysning.
Den som jag ska ha i smideskorgen med gröna kvistar i. 

Jag tror inte att jag ljuger om jag påstår att jag köpt en ny ljusslinga varje år sen vi flyttade hit.

Var ute i garaget igår och försökte leta upp den men efter en lång stunds letande gav jag upp.
Däremot hittade jag en annan utomhusbelysning.
En oöppnad förpackning med en slinga med 80 ljus i som jag inte stött på tidigare och inte har något minne av att jag har köpt heller.

80 ljus är ju fruktansvärt mycket ljus.
Alldeles för många till min lilla smideskorg.
De gröna kvistarna skulle försvinna bland alla ljusen och hela korgen skulle lysa upp vårt område.

Jag vill ju inte riskera att folk går man ur huse för att följa den starkast lysande stjärnan på himlen i hopp om att få se ett nyfött litet jesusbarn på vår garageuppfart i november månad!

Det blir alltså till att ge sig ut i år igen på jakt efter en utomhusbelysning.
Min erfarenhet säger mig att det finns billiga på Rusta. Det var säkert där jag köpte förra årets...


Här är det tänkt att ljusslingan ska vara:

Bild:Privat©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: 4U2

80 blir nog lite mycket ja.

2010-11-24 @ 18:28:25
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Haha, vad rolig du är! :)

Jag har hittat vår ljusslinga däremot ids jag inte gå ut i den här snöstormen för att sätta upp den ;)

Kramar

2010-11-24 @ 18:58:43
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Popprinsessan

Spännande! Så då har du säkert ett helt gäng med belysningar som ligger tryggt någonstans :-)



Jag kör också med blockljusvarianten när det gäller adventsljus. Köpte små metallsiffror på Hemtex förra året som man liksom sticker in i ljuset, smidigt och bra!



Vill också baka lussekatter! Vet inte när jag ska få till det bara.. önskar att jag kunde vara lite ledig några dagar och bara göra roliga saker :-)



Hoppas att du har en bra kväll.

Kram!

Postat av: Alfva

Skönt att det finns fler som inte har koll på sina saker! ;)

Kommer blir riktigt snygg den där när du får upp ljusen!

2010-11-24 @ 21:31:33
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: sara

ADVENTSKALENDER 2010, var med och tävla du med hos http://saras.blogg.viivilla.se/, lycka till

2010-11-24 @ 22:36:31
URL: http://saras.blogg.viivilla.se/
Postat av: Tina

Åh det kommer bli jättefint! Tror säkert att du hittar ngt billigt och bra på Rusta. Kram!

2010-11-25 @ 07:59:59
URL: http://familjenrosmer.bloggspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0