Advent & Julkänsla i vårt kök

Igår kväll när jag som vanligt satt här i köket vid datorn så drabbades jag av världens illamåendeattack.

Jag har mått illa från och till på förmiddagarna under måndag och tisdag men det har varit så lite och något jag kunnat vifta bort med att jag är orolig för att bli sjuk själv nu när allt fler runt omkring mig insjuknar.
Hanterbart och inget som hindrar mig från att fungera.

Igår eftermiddag mådde jag något sämre och trodde nog att jag skulle bli sjuk.
Efter någon timmes körövning med härliga barn och ungdomar så försvann det.

På kvällen sen däremot, efter halv elva nångång, så kände jag hur färgen bokstavligen försvann ifrån mitt ansikte.
Jag blev kallsvettig och försökte andas lugnt.
Det gick inte över över utan blev värre.
Jag gick upp och tog ur linserna. Då mådde jag så dåligt att jag var tvungen att strunta i att sminka av mig eller borsta tänderna.
Var tvungen att lägga mig ner för annars skulle jag spy.

Låg och försökte slappna av i sängen med täcker uppdraget över huvudet.
Tillslut försvann obehaget och jag somnade tydligen.

Idag vaknade jag med en enorm, tryckande, trötthet i kroppen. Som om jag ägnat natten åt att delta i samtliga av Friskis och svettis pass utan att pausa en endaste gång.
En kombination av gårdagens mående och att M har skrikit sig igenom i stort sett hela natten så sammanlagt har jag fått unegfär tre timmars sömn.
Men inget illamående råder än bara denna trötthet och så länge inget annat tillstånd infinner sig så är jag glad!

Glad blev jag också av att komma ner i köket imorse och tända adventsstjärnorna som nu står på plats i våra fönster.
Dessa stjärnors träfötter spraymålade jag vita förra året då jag tröttnat på ekmaterialet.
Kanske inte de finaste adventsstjärnor som finns men helt klart ett bra budgettips!

Milt ljus från röda ljuskoppar på tavellisten, min God Jul tavla, förra årets patinerade bokstäver och några små tomtar sjänker också en mysig advent- och julkänsla i köket.

Jag är tidig med advent och julmyset i år, kanske lite väl tidig, men om det gör tidiga och trötta morgnar lite lättare så får jag väl vara tidigt ute.

Ms första ord när han såg adventsstjärnorna var WAO ♥ (och sen skrek han igen).
Jag säger detsamma jag.

Wao vad mysigt med lite advent och julkänsla & God morgon på er!






Bilder:Privata©HUSnrNIO
[Fotade 101124]



Kommentera
Postat av: Tina

Oj! Det lät ju inte bra. Du måste vara rädd om dig! Tycker det låter som om du är helt slutkörd! Vad fint du har adventspyntat! Helt i min smak! Önskar dig en fin torsdag! Försök nu att ta hand om dig! Många kramar! <3

2010-11-25 @ 07:58:29
URL: http://familjenrosmer.bloggspot.com
Postat av: Miriam

Först och främst: krya på dej!!!! Och jag tror detta är nåt som går även här nere hos oss. Jag har ont i hela kroppen, liksom växtvärk. Och en molande huvudvärk. Men mer än så blir det inte. Bättre när det bryter ut och man kan vara sjuk i ett par dagar än att gå så här.

Så underbart fint du har gjort det! Så mysigt!

Jag har också pyntatat klart, minn dotter fyller 23 år imorn och hon föddes til första advent och så har det fortsatt. Så även om hon fyller en vecka innan första advent så är det ändå pyntat till hon fyller. Och jag älskar den här tiden, så jag bara njuter nu!

Åter igen: krya på dej!

Kram Kram!

2010-11-25 @ 08:07:08
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Maria

Åh vad fint ni har i ert kök!! Känner helt igen mig i din fobi för magsjuka!! Det är det absolut värsta jag vet...om jag bara hör att någon i min närhet fått kräksjuka så börjar jag må lite lätt illa :( Ångesten över att må illa och inte veta om jag måste kräkas eller inbillar jag mig bara är helt sjukt jobbig! För några år sedan så blev hela familjen magsjuk när vi var på bilsemester genom Sverige, och julen före så åkte jag och maken dit, och på påsken därimellan så blev vi också sjuka...så det var rätt så mycket magsjuka ett tag :( Det jobbiga är att jag jobbar på sjukhus och när man kommer på jobbet och det sitter uppe en lapp med "besöksförbud pga vinterkräksjukan" vill jag bara DÖ!! Men på något sett så klarar jag av att jobba ändå men jag mår konstant illa medan epidemin pågår...sjukt jag vet men vad fasen ska man göra för att bli av med fobin?? Kanske det finns någon terapi eller något ;-P

nä nu ska sonen lämnas på dagis :) Hoppas du får en toppen dag och att du slipper må dåligt!!

Kramen

2010-11-25 @ 08:25:09
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Terese

Åh så härligt mysigt! :-)



Hoppas du får en fin dag!

2010-11-25 @ 09:07:52
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: sara

Hej!

Vad mysigt du har det hemma, jættefint:)

Jag håller tummarna før att du klarar dig från sjukdom...

Ha en fin dag :) Kram

2010-11-25 @ 09:17:21
URL: http://semlansmamma.blogg.se/
Postat av: ellen

Vad mysigt! Hemma hos mig är det inte julpyntat alls.

2010-11-25 @ 13:04:59
URL: http://ellencsordas.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Det ser jättemysigt ut! Jag är också ute i tid med adventsfix i år, det är ju så mysigt i vintermörkret!



Hoppas du klarar dig från sjukor!



Kram

2010-11-25 @ 15:32:20
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Anna

Jag instämmer i M:s wow! :-) Ni har ett så mysigt och adventsfint kök. Illamåendet låter mindre roligt... Jag fick ett sms av en kollega här om kvällen och hon hade precis insjuknat i magsjuka. Jag hoppas innerligt att det inte var vinterkräksjukan. Krya på dig! Kram Anna

2010-11-25 @ 16:25:31
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Ohh så härligt stämning du sprider med dina fina bilder här!!



Kram

2010-11-25 @ 20:18:21
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Cissi

Åhh vad mysigt :)

2010-11-26 @ 08:50:58
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anne

Åhhhhh så fint du har det!

Jag älskar julen och alla fina adventssaker. Jag har alla mina elektriska prylar på timer för det är så mysigt att komma upp på morgonen och det är tänt, myyyyys!

Ha en skön fredagkväll, KRAM

2010-11-26 @ 19:41:40
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Finna

Supermysigt och kul med så mycket personligt julpynt! Jag hade liknande känningar som du i går kväll och i natt, superillamående och idag känner jag mig som en klubbad säl och har lite feber och snuva. Hoppas du mår bättre nu? KRAM!

2010-11-28 @ 16:46:24
URL: http://www.finna.it
Postat av: Zalina

Vilken fin ängel! Var är den köpt? :)

2010-11-28 @ 18:29:31
URL: http://zaliina.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ Gravid

Vad mysigt och fint ni har det hemma!



SV: Tack så mycket!

Hoppas ni haft en trevlig 1:a advent också :)

2010-11-28 @ 18:32:59
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Karin

Du, var har du köpt vaxduken ni har på köksbordet? Har ni häftat fast den?



Smart idé när man ha små kids med smutsiga fingrar;-)

2010-12-17 @ 20:46:09
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0