Mellanmålsperiodare

Det perfekta mellanmålet innan man ska iväg på friidrottsträning anser jag vara havregrynsgröt.

W är en periodare.
Hon tycker om både havregrynsgröt och risgrynsgröt men hon äter det i perioder.
Oftast vill hon ha samma mellanmål flera dagar/veckor i följd för att sen totalvägra att äta det på lika lång tid innan det går bra igen.

Innan träningen på torsdagar finns det inte massor av tid över efter jobb, dagishämtning och fritids och då är havregrynsgröt ett bra mellanmål som går snabbt att laga till och som är bra och mättande.

Gröten äts självklart i en egendesignad skål gjord på Miniorerna=)

Ooops nu närmar sig klockan fem och det är dax att skicka iväg henne till skolans gymnastiksal där träningen är.


Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: MammaMorran

Gröt utan sylt- det var snålt tycker jag :D

2010-11-11 @ 18:26:54
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: 4U2

Lärde mig äta havregrynsgröt i vuxen ålder.

2010-11-11 @ 18:29:20
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Ebbaluring

Åhhh havregrynsgröt.. gud vad gott.. det får det bli uppe i huset.. wiho!



Ha det toppen!

2010-11-11 @ 19:39:16
URL: http://ebbaluring.wordpress.com
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Aldrig lärt mig äta det där faktiskt, jag skulle vilja tycka om det, men nej.. tar tvärtstopp!

2010-11-11 @ 20:18:34
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: soffie

jag gillar havregrynsgröt men är ensam om det i familjen tyvärr,

2010-11-11 @ 21:56:12
URL: http://soffie69.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0