MUS-

-ARM.

Jag var tvungen att googla på det.
Hade ingen aning om vad det egentligen var mer än att det var datarelaterat och ett väldigt omtalat ord för några år sen.

Det är tydligen ett samlingsnamn för för värk och stelhet i arm, nacke, axlar, rygg, handled och fingrar som beror på låsta monotona arbetsställningar under en lång period t.ex vid datoranvändning.
Musarm är tydligen på väg att bli en ny så kallad folksjukdom som varannan datoranvändare drabbas utav.

Varför jag googlade musarm var för att jag idag är något småstel i höger hand och en liten bit upp på armen då jag igår satt i flera timmar och klickade upp bilder ur bloggens bildarkiv.

Jag skulle göra om bloggens storlek och gå från 1000px (i wrappern) till 900px vilket innebar att alla bilder som jag laddat upp i storleken 700px var för stora i den "mindre" bloggen.

Jag har en liten släng av perfektionistsjukan i mig samt att jag är envis som en åsna vilket gjorde att jag vägrade att ge upp utan gick igenom månad för månad på bloggen.
Om en bild sträckte sig över hela content (där man skriver själva inlägget) så visste jag att den var uppladdad i 700 px.

Då kollade jag datumen och klickade mig in i bloggens bildarkiv, letade upp bilden och sparade den i en särskild mapp med endast bloggbilder i (jisses vilken röra jag haft på mina omgjorda bilder som jag visat i bloggen tills nu när alla är i en och samma mapp efter den här genomgången utav dem).

Sen klickade jag vidare till arkiet för inläggen och letade fram rätt inlägg med hjälp av datumen.
I det inlägget laddade jag sen upp den nya bilden men då i storleken 600 px och publicerade den vilket man kunde göra utan att inlägget hoppade fram till dagens datum (var noga med att kolla detta först).

Denna procedur upprepade jag i vad som kändes en evighet.
Flera timmar tog det innan jag gått igenom de 12 och en halv månad som jag bloggat med en sån storlek på bloggen så jag kunnat ladda upp 700px bilder.

Anledningen till denna genomgång var inte bara för att det var kul att se hur barnen vuxit till sig under det gångna året eller för att jag hade en längtan efter att prova på att få musarm utan detta gjorde jag för att jag inom en snar framtid kommer att ändra lite här på bloggen om allt går som det är tänkt.
Men det lär ni märka längre fram.

Nu ska jag ta min musarm och åka till skolan och lämna en morgonsur liten råtta.

Ha de gott!

Och, nej, jag tror inte att jag har lyckats dra på mig musarm (uttrycker man sig verkligen så?!? *he he*)



Kommentera
Postat av: Tina

Vad spännande att få se vad som händer med bloggen! Jag tycker redan att den är superfin! Önskar att jag hade lite mer kunskap att göra min blogg så fin. Hoppas att stelheten i armen ger med sig. Var rädd om dig och ha en fin tisdag. Kram

2010-11-30 @ 07:57:19
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Oj, du har visst haft lite att göra ;)

2010-11-30 @ 09:36:16
URL: http://beabofink.blogg.se/
Postat av: Linda

Men oj vilket jobb du lagt ner, men kan tänka mig det är skönt nu när det 'r gjort.

Ska bli kul att se vad som händer med bloggen.

Ha en bra dag!

2010-11-30 @ 10:30:31
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Roligt med lite förnyelse, men du har ju redan en fin blogg!! :)



Kram Hanna

2010-11-30 @ 16:11:34
URL: http://whiterainbow.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0