Mys bland lejon, apor & andra djur

Iställer för att samlas vid matbordet och äta lång "fars dag frukost" med nybakta frallor och nybryggt, ljuvligt dotfande kaffe, har vi här idag våra morgonstunder på olika ställen.

L ligger fortfarande och sover.
De helgmorgnar som jag jobbar går jag upp tillsammans med M och väcker L först när jag står redo att åka iväg till jobbet.

W softar i soffan i vardagsrummet iklädd sin älskade morgonrock men ska snart dra på kläderna och följa med mig till jobbet.

Jag sitter, med en kopp Nescafe (MÅSTE komma ihåg att köpa riktigt kaffe idag"), en liten stund vid datorn och inväntar att det ska bli dax att åka till jobbet.

M, som började dagen kl 6 med att befinna sig i värsta gnäll och skrikfasen (förmodligen trött då det blev lite senare läggning igår) är just nu tyst för första gången på över två timmar, och befinner sig på sitt nya favoritställe.
I storasysters låda med mjukisdjur.
Han drar gärna fram den och sjunker ner bland apor, lejon och nallar och sitter där och ser på Barnkanalen.
Han myser säger han och det ser verkligen mysigt ut där han sitter bland alla mjuka kompisar.

Att sitta där och äta dagens första välling fick godkänt av M som gav mig en puss på kinden när han väl hade kravlat sig ur lådan och kom in i köket en stund senare med en tom flaska.

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Nu är vällingen slut och det skriks igen.
Hur kan allt vara så fel för en liten tvååring? Borde det inte va ganska lätt att tillgodose en liten pojkes alla behov?

Mot jobbet...
Ha en trevlig söndag morgon!



Kommentera
Postat av: Anne

Morrn! Det ser riktigt mysigt ut i gosedjurslådan, det är kanske så man själv skulle börja dagen ;)

Hoppas att ni får en skön farsdag!

KRAM

2010-11-14 @ 09:18:48
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: 4U2

Mysigt ser det allt ut, glömt hur de små kan låta (eller förträngt?).

2010-11-14 @ 09:20:39
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Allt är ganska fel för en treåring och en 19 månaders här också :/

2010-11-14 @ 12:12:34
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad mysigt det ser ut. Är det en tapet du har bakom sängen eller är det wallies du har satt upp? Ser väldigt fint ut i alla fall. KRAM!

2010-11-15 @ 07:53:10
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0