Onsdag morgon

Onsdag morgon och en lång arbetsdag ligger framför mig.

Vaknade med en stark längtan efter att få vara hemma och ledig även idag men den tanken är det bara att slå undan.

Det viner och blåser utanför fönstret.
Kallt som sjutton är det och plusar jag ihop det, att jag ska jobba och att kräksjukan börjar härja runt om på områdets förskolor nu så tar det minst sagt emot att åka iväg.

Jag har alltid haft svårt för förändringar, även de små.
Nu har jag varit ledig sen i söndags och tre dagar hemma gör att det känns lite tyngre att åka iväg idag och bryta de senaste dagarnas mönster.
Väl på plats försviner oftast den känslan och jag tycker det är kul att jobba.

Sån är jag.

Ha en fin onsdag och glöm inte att njuta av dagen alla ni som är föräldralediga =)



Kommentera
Postat av: Susihus

Visst vänjer man sig fort, konstigt va! Ha en toppengo onsdag i snöstormen.

Kram på dig

2010-11-24 @ 08:47:29
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag njuter massor av min föräldraledighet. Usch vill inte alls tänka på att tiden går och att jag en dag ska tillbaka till jobb jag också...

Kramar

2010-11-24 @ 09:11:08
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Alfva

Vet precis den känslan även om jag älskar att jobba.

Idag är jag dock hemma. Sjuk som det så fint heter... :(

2010-11-24 @ 11:05:11
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag är som dig, har jag varit hemma för länge känns det jättejobbigt att åka och jobba igen, men så fort jag är där känns det bra igen.

Jag ska jobba fredag natt och gruvar mig redan, inte bra alls, eftersom jag trivs väldigt bra då jag väl kommer mig dit.

Kramar

2010-11-24 @ 14:12:07
URL: http://www.uppochnervandahuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0