Rubiks kub i miniformat & Sjuttiotalsbuss

Idag har jag bl.a varit och shoppat på stan inför terminsavslutning med barn- och ungdomskörerna.
Presentkort på SF och lite småplock/pyssel.

Hade även tänkt köpa 30 klassiska chokladtomtar av modell större men det lyckades jag så klart glömma bort i vimlet.

Tog en tur in på museet när jag ändå var i krokarna och hittade helt underbar små saker till barnens adventskalender.

En barnvariant av Rubiks kub med endast fyra fyrkanter med färger som jag tror att speciellt W kommer att tycka är kul.
Två snöglober i minformat och en underbar sjuttiotalsinspirerad buss till M (som ÄLSKAR bussar) med den klassiska förmågan att om man drar den bakåt och släpper den så kör den iväg av sig själv.

Det tillsammans med bl.a Littlest Pet Shop, pennor, coola reflexer, popup figurer, Silly bands, hårspännen m.m. hoppas jag ska bli en adventskalender som blir uppskattad av småfolket.

Nu, är tvättmaskinen färdig och torktumlaren ska därmed fyllas.
W ska på första discot för årskurs ett ikväll och det är viktigt med vad hon ska ha på sig och favorittopen låg i tvättkorgen.
Att fylla en maskin var dock inga som helst problem här inte.

Ha en trevlig fredag eftermiddag!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Hanna

Vilka fina grejer, jag är också på jakt efter smått och gott till barnens kalendrar, tänkte ta tag i det ordentligt nästa vecka efter födelsedagsfirandet :-)

2010-11-12 @ 17:59:45
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Sån söt Rubiks kub. Har aldrig sett att det finns så små :)

Kram

2010-11-12 @ 18:32:22
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda Olsson

Vart hittade du Rubiks kub? En sån skulle nog grabben vilja ha! Han försöker ju med den "vanliga" men den är ju supersvår!



Kram

2010-11-12 @ 19:46:06
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda

vad fina saker du köpt, och som vanligt är dina bilder underbara!

2010-11-13 @ 07:41:19
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Var kunde du köpa de små Rubiks kuberna?

2010-11-13 @ 19:46:13
URL: http://junitjejen.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0