Lördagkväll med småfolket

Nu är jag hemkommen från dagens arbete och besök på kyrkogården.
Barnen sitter bänkade i soffan framför Bollibompa och jag mellanlandade här en kort stund.

L åkte iväg vid halv fem för att jobba och därefter var det tydligen inplanerat mc fest så jag ska tillbringa kvällen tillsammans med småfolket här hemma.

Önskemål från W om att baka chokladmuffins finns och därefter blir det mys nedsjunkna i soffan med chips, bubbeldricka och Toy Story 3 på dvd.

Förmodligen blir det en liten stund vid datorn för mig när W och M sover och sen en tidig kväll i säng.
Tröttheten har en knockande effekt på mig och imorgon är det ännu en arbetsdag så att försöka komma i säng tidigt ikväll borde jag verkligen försöka med.

Nu är det dax för chokladmuffins...
Köpte ett gäng med Ikeas mönstrade formar Drömmar häromdagen så dessa ska invigas idag.


En bild från orgelläktaren i ett av kapellen på kyrkogården.

Orgel är ett fascinerande instrument.
Alla dessa pipor som ensam är ingenting men tillsammans uppbringar de så mycket musik.
Ett mäktigt, och coolt instrument som, om man kan spela på det, kan låta otroligt mäktigt men också stilla och vackert.
Ett hantverk utan dess like är detta instrument.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Trevlig lördagkväll på er!



Kommentera
Postat av: Tina

Önskar dig en trevlig lördagskväll. Hoppas du kommer i säng i tid och att du får sova gott hela natten. Kram!

2010-11-06 @ 20:32:04
URL: http://familjenrosmer.bloggspot.com
Postat av: Mia

Hej!

Vill bara skicka en hälsning och tacka för hjälpen med de fantastiskt fina tavlorna jag beställde med Matildas namn på.

Fått flera kommentarer under dagen om vad fina de är!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!



Hälsningar

Mia

2010-11-06 @ 21:26:40
Postat av: Erika

mysigt med besök på kyrkogården, är så fint vid den här tiden med alla ljus o blommor.



ang. bullarna så måste du bara prova med mandelmassa, bara riva över efter du brett på med blandningen med socker, smör & kanel lagret och rulla ihop som vanligt :-)

godast är också att ha i lite större kardemumma kärnor i bulldegen, men mitt var slut och hade bara sånt finmalet, men gick det med ;-)



2010-11-06 @ 21:34:12
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Linn

Lillkillen mår mycket bättre nu, tack! Vi ska också kolla på Toy Story 3! = ) Ha en mysig kväll!

2010-11-06 @ 21:38:58
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja, det är nog lätt att glömma. Jag och sambon satt och tittade på bilder på Nova-Lee som nyfödd och bara sedan dess har hon växt som tusan. Ett helt kg! Det gäller verkligen att försöka njuta av tiden nu känner jag :)

2010-11-06 @ 21:56:05
URL: http://carrox.blogg.se/
Postat av: ellenojag

haha nej hon luktade väl att det var dags för något gott ;) jaja det blev kanske inte så lugnt och romatiskt som tanken var, men gott var det iaf!

Låter som en mysig kväll hemma hos er, speciellt bakningen!

Ha en fortsatt underbar helg!

2010-11-06 @ 22:10:24
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Emmy Asklöf

sv; Ja jag håller med.

Kram

2010-11-06 @ 22:12:55
URL: http://hokuslover.bloggplatsen.se
Postat av: Emilia

Ja, orgel är ett häftigt instrument :) och maffigt!!



Hoppas er lördagkväll har varit bra :) Fredagskycklingen såg mer än mumsig ut!!



Kramkram

2010-11-06 @ 22:16:21
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Lina- barnshoppingbloggen

Ja orgeln är verkligen ett mäktigt instrument.



Hoppas ni får en trevlig helg!

2010-11-06 @ 23:17:44
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0