Lotterivinster

M sover efter en tidig morgon.
Sambon sover efter en sen natt och W och kompisen motade jag ut ur huset med varsin chokladmuffin i handen efter några timmars ruff lek inne på rummet.

Lugnet sänker sig och jag har gjort ramat in två stycken God Jul tavlor som jag ska ta med mig till jobbet ikväll och skänka till den kommande höstbasaren där de är tänkta att finnas med på vinstbordet.

Innan jag stoppade M i säng kröp jag in i vindsluckan och drog fram en utav kartongerna med julsaker.
Hoppades att hitta den med mina dekorationsgrejer i då jag hade tänkt mig att måla med vit färg på alla kottar jag har men dum som jag är så har jag inte skrivit på kartongerna så den jag fick med mig ut var givetvis inte den rätta.

Istället hittade jag den med textilier i.
Hade glömt bort att jag sydde nya gardiner till förra julen och nu hänger de över i räcket i trappen då jag faktiskt inte hade lust att lägga ner dem igen.
Tyget är ett ganska neutralt tyg från Ikea i rött, svart och vitt med hjärtan på så nu funderar jag på om ett gardinbyte kanske ska få äga rum inom kort. 

Att det är lite tidigt försvarar jag med att det är så kort tid som gardinerna hänger uppe (jag tröttnar fort på julen och dem och tycker det är befriande härligt att byta tillbaks till mina vita) så när tyget inte innehåller spår av varken tomtar eller annat julmotiv så kanske de kan få komma på plats snart...

En kopp kaffe och sen ska jag ta och packa i ordning Ws ryggsäck inför morgondagens skola.
Frukt, idrottskläder, kontaktbok och läsbok ska på plats efter en veckas lov.
Måste även ta och läsa på skolans hemsida om vad de ska ta och hitta på under vecka 45 innan jag åter igen beger mig till jobbet.

Två små God Jul tavlor med ett passepartout mått på 8x14 cm vilket kan tyckas litet men det blev, om jag får säga det själv, fint med en liten tavla.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Ha en trevlig söndag eftermiddag!


Mått och andra uppgifter på God Jul tavlorna hittar ni här.



Kommentera
Postat av: curlingmamman

Vad duktig du är,förstår inte hur du hinner allt..kram

2010-11-07 @ 14:54:32
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: ♥Camilla Nordin♥

Hej! Vilken fin blogg du har :-) Jag skulle oxå behöva gå igenom julsaker inför min resa till Ullared. Jag har säkert 5 olika julgardiner då jag köper nya varje år. Jag tröttnar väldigt fort på julgardiner ;-)

2010-11-07 @ 17:49:07
URL: http://www.camomillan.se
Postat av: Linda Olsson

Ja tack, vi hade det jättetrevligt! :)

Bilder kommer, jag vill bara få upp den ros färgen på väggen först ;)



Kramar!

2010-11-07 @ 19:10:01
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja julen är jätte mysig och fin med allt pynt hit och dit:) Men den är skönt att sätta upp det vita ljusa sen igen :)



Ja jag älskar att inreda och planera, men min sambo är inte heller alltid med på mina planer ;)

Nu är vi båda överens om att göra iordning tultans rum som tur är :)



Hoppas ni har haft en mysig dag!

Kramar

2010-11-07 @ 21:18:18
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0