Badrumsförvaring

Har man dåligt med förvaring, en liten plånbok och ett snedtak är Maui från Jysk den perfekta lilla möbeln!

Jag har kikat igenom Ikeas sortiment efter en bra förvaringsmöbel i modell mindre men de hade ingen jag fastnade för.

Det är en smula problem med måtten då vårt snedtak gör att det måste vara en ganska låg möbel.
Även bredden måste vara av modell mindre då vi har handdukshängare på ena sidan och toaletten på den andra.
Må hända att Jysk kanske inte är den roligaste butiken att shoppa i eller har det bästa ryktet när det gäller kvalité men ibland (ganska ofta, tyvärr) får prislappen och behovet tillsammans styra...

Det jag gillar med denna enkla byrå från Jysk är att det inte är lådor utan korgar.
Korgar som enkelt går att lyfta ur möbeln samt är vita och rymliga.

Jag tillbringar inte överdrivet mycket tid i badrummet, är snabb med min enkla sminkning på morgonen, men den
tiden jag är där har jag oftast min lille tvåårige assistent med mig.

Då är korgarna perfekta.
Det är bara att ta ut en och ställa den på golvet så roar han sig med att plocka i och ur den.
Detta funkar ju bara med den korgen som inte innehåller så många saker, dvs den översta hos oss, där jag bl.a
förvarar mina askar med tamponger.

Att leka med dem har jag nämnt tidigare här på bloggen är en favoritsysselsättning för M.
Han plockar dem ur sina askar och stoppar sen tillbaks dem så omsorgsfullt igen.
Att "mini" hamnar i "plusasken" är en annan sak...!

Det gäller bara att vara extra observant den morgonen man behöver dem så det inte blir fel...

Bild:Privat©HUSnrNIO

Suckar över att jag inte får till menyn på bloggen som jag vill... :(
Om bloggen ser konstig ut så är det för att jag är ute på djupt vatten bland koder och annat boring!



Kommentera
Postat av: Linda

hehe ja assistent på toa har jag med =) alltifrån sminkning, till hårvård och toabesök =/ =)

2010-10-18 @ 19:31:45
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Elin Jonsson

Jättefint! =)

2010-10-18 @ 19:38:59
URL: http://extrem.blogg.se/
Postat av: mo

Jättesnygg...ser verkligen fräscht ut i ert badrum. Ja sneväggar är kanske inte så lätt att möblera efter, men det är lite mysigt.

Kram o ha en skön kväll

2010-10-18 @ 19:52:11
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Vad fint du fått det här inne! :) Jag är inte heller jätteförtjust i jysk, men vissa saker är fina, tex den serien du köpt. Hyllan blev jättefin! :)



Kram

2010-10-18 @ 20:19:29
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Blenda

Kanonfin tycker jag, nu blir jag inspirerad. Men jag skulle verkligen behöva den till mössor och vantar. Gillar oxå att det är korgar istället för lådor.

2010-10-18 @ 23:09:53
URL: http://blendablenda.blogspot.com/
Postat av: Tina

Supersnygg! Och vilket fint badrum ni har! Hoppas du får en bra dag! Kram!

2010-10-19 @ 07:26:55
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Så snygg och underbart badrum!

Du har ju fått jättefint här inne på bloggen. Jag är helt värdelös på kodmallar så jag flyttade hem igen till blogger. Där vet jag vad jag gör i allafall! :)

Sen gillar jag att jag kan se dom senast uppdaterade bloggarna som jag följer också. Stort plus tycker jag!

Kramar

2010-10-19 @ 09:30:37
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Mia ☆

Oj, vad snygg badrumsmöbeln var! Den ska jag nog också kika lite närmare på =)



Ha en toppentisdag!

2010-10-19 @ 10:53:44
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Cissi

Jag har också tittat på den där (ven Ikea men inte hittat något passande) men är tveksam för jag gillar inte X:en på sidorna...Hmmm, men på dina bilder ser den jätt efin ut :)

2010-10-19 @ 12:41:07
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Den är fin den där hyllan. Har funderat på att skaffa en sån att ha under vårat kommande vägghängda skötbord :) Hoppas ni får en fin helg.

2010-10-22 @ 13:07:02
URL: http://www.frokenviktig.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0