En SPINDEL som är en MYRA

M har börjat fråga.
Han frågar "Ä de" till nästan allting.

Denna utvecklingsfas smög igång i slutet av förra veckan.

Om han frågar om någonting som han redan vet svaret på, som t.ex vad hans stora gosedjur på rummet är för något och jag svarar honom med "En elefant".
Då säger han "Mmm och nickar övertydligt med huvudet".

Lite lillgammalt sådär.
Kan bara le åt honom =)

Som jag sagt tidigare orden exploderar och han pratar oavbrutet hela dagarna.
Så även idag trots att han är lite segare än vanligt pga kruppen (som just nu är mycket bättre än imorse).

Isabelle Norman Sällströms underbara bildficka med Zootema är en favorit här hemma just nu.
M sitter på sin pall och pekar på ett djur och frågar "Ä de?".
Han berättar också för mig vad vissa av djuren heter.
Dock har han fått för sig att spindeln är en myra!
Jag berättar att det är en spindel och han säger spindel men sekunden senare pekar han på den och säger myra igen...

Vi får väl öva på det där men det verkar bli svårt.
Igår hittade han en död spindel på golvet och kom då ropandes myra till mig och ville att jag skulle ta bort myran med hushållspapper.

Kanske dax att boka in ett studiebesök till skogen...

Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Fröken M

Klart ni ska till skogen occh spana på allt spännande !! För min del - som är helt ointresserad av sport fick han gärna ha en annan napp, men den är en utmärkt ljuddämpaare så det vore synd att förstöra ett vinnande koncept ;)

ha en mysig kväll !

2010-10-11 @ 17:04:21
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

Klart ni ska till skogen occh spana på allt spännande !! För min del - som är helt ointresserad av sport fick han gärna ha en annan napp, men den är en utmärkt ljuddämpaare så det vore synd att förstöra ett vinnande koncept ;)

ha en mysig kväll !

2010-10-11 @ 17:06:02
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda

sv: ja men jag kände faktiskt likadant i början av filmen, att nej, det var nog inget för mig.. men sen ändrade jag mig..försökte väl bortse från slagsmålen litegrann, och jag är superglad över att jag bestämde mig för att se klart filmen :)



vilken otroligt fin blogg du har! du hamnar direkt på min bloglovin' :)



ha en fin kväll!

2010-10-11 @ 17:11:08
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja man måste börja någonstans...måste köpa hyllor med.... så ikea får våldgästas... :)



ja vill man grovhångla behöver man inte göra dte på stan, en puss, en kyss fine... annars får man gå hem :)

2010-10-11 @ 17:28:52
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken uuuuuuuuuuuuunderbar bildficka, det vore nått för Luran! får nog ta å pyssla lite, tack för inspiration, ha en fin kväll <3 KRAM

2010-10-11 @ 17:30:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Vilken fin djur"tavla"!



Hoppas att kruppen inte blir värre så att du kan åka iväg. L har infektkionsastma så det är inte hellre så kul när förkylningsbacillerna attackerar.. Men peppar, peppar, än så länge har hon klarat sig bra trots ac på både flyg och hotellrum. Håller tummarna!



Kram!

Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Det är underbart med hund men även tufft.

Nu är han i den perfekta åldern snart 5 år.

Så efter honom blir det ingen mer hund tror jag.

Det är så härligt med barn som är lillgamla, så härlig bildficka en sådan skulle jag vilja ha till vårt barn sen.

Kram

2010-10-11 @ 19:20:36
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: hejsan

så söt

2010-10-11 @ 19:34:06
URL: http://feelia.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilken söt bildvägg - och den verkar ju onekligen inspirerande och lärorik.

2010-10-12 @ 06:33:15
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0