Inför Halloween...

Idag planerar W och bästa kompisen T att gå på Halloweenrunda i vårt område.
De gör sitt bästa för att få dagen att gå så snabbt som möjligt då det inte är tillåtet att ge sig ut förrän mörkret börjar komma säger de.

Jag kom på att de kunde använda ljuspinnarna och ha med sig på promenaden.
Tjejerna gillade idén men då måste man ju göra lyktor att hänga på dem...

Av ett färgat A4 papper och med en sax, lim och lite tråd gjorde de varsin enkel lykta.
M var också sugen på att prova och var så nöjd när han fick delta i pysselstunden tillsammans med W och T så det bekom honom inte att det inte blev en lykta av hans pysslande.

Lyktan hänger man sen på ljuspinnens krok. Ljuspinnen drivs med batterier kanske jag säga så ni inte tror att jag släpper iväg barnen med levande ljus.

M fick tag i en av ljuspinnarna och drog i sladden så att den lossnade ifrån själva lampan.
Jag lyckades få den att lysa igen efter att ha tryckt tillbaks eltrådarna men det är inte helt hundra att den inte kommer att glappa och släckas under tjejernas promenad.
Då antar jag att ingen av dem får ha någon ljuspinne för är det något som är viktigt så är det att det ska vara lika!

Vi får väl se hur det går när mörkret sänker sig...

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Jag har dammsugit, torkat golv och skurat båda toaletterna så nu ska jag sjunka ner med en kopp kaffe och njuta av tystnaden.
L är iväg en stund på något som hade med motorcyklar att göra, tjejerna gick hem till T och M sover.
Så otroligt skönt!



Kommentera
Postat av: Jannie

Va?!Ska inte mamma o pappa gå med på

Hallowen-rundan??hi hi Det hade varit något!

Härligt pyssliga ni är!

Hoppas ni får en riktigt mysig kväll!Kram

2010-10-30 @ 14:42:08
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: sawiik

Hej! Kul att du hittade in till min blogg! Alltid kul med nya besökare. :) Vilken mysig blogg du har. Får ta och spana in den lite noggrannare lite senare. Så du är inget big fan av möss? ;) Var inte det heller innan men nu när vi bott på landet i snart 4 år så har jag fått vänja mig. :)Tur iaf att vi har katt. Fortsatt trevlig helg!

2010-10-30 @ 15:30:01
URL: http://www.minbebis.com/blogg/sawiik
Postat av: MammaMorran

Åhh gud, vad trött jag blir när jag ser/läser/umågs med kreativa människor som kan göra vad som helst av en bit papper och lite tråd... Ha, våra ljus brinner iaf längre än era och det är för att jag gjort ngt alldeles eget och pyssligt med dom för att få dom att brinna längre...! :) Eller inte...det är köpa, antagligen på exakt samma ställe som era ljus är köpta på...IKEA! Det kan ju vara så att era ljus brinner snabbare för ni har en gardin hängande precis över lågan :)

Oj, världens längsta kommentar...

2010-10-30 @ 15:35:47
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

En sak till... N kom in förut och sa att han tänkte gå över och fråga om L ville komma över på en whiskey...sen kom han på att klockan va typ 14.00 :)

2010-10-30 @ 15:36:38
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + Bf i 28mars)

Fina bilder :D

2010-10-30 @ 17:12:15
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Svar:

Tack så mycket ^^



Har mailat tillbaka om en ändring som var mitt fel och skickat pengarna..



Ha en trevlig lördag! :D

2010-10-30 @ 18:03:28
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Vilka fina lyktor ni gjort!

Hoppas att det går bra för barnen så dom kommer hem med myyycket godis.

Kram och tack för titten inne hos mig :)

2010-10-30 @ 18:19:40
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

ooowh, va gött. :P

bara chilla resten av kvällen nu då?

kommer säkert massa ongar hit också o knackar på men vafan. haha :P



pössen!

2010-10-30 @ 18:25:15
URL: http://donkens.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0