Shopping - girl & boy

Urvuxna kläder, byxor med hål på knäna, urtvättade och slitna plagg efter körning i torktumlaren gör att det gapar tomt i barnens garderober (framförallt i M:s) på bra dagis/skolkläder. 

Lindex har just nu "ta tre betala för två" så efter förmiddagspasset på jobbet styrde jag bilen ut mot köpcentret.
Rusade runt som en galning på Lindex och höll upp båd det ena och det andra framför mig samtidigt som klädhögen på min vänstra arm växte sig rejält stor.

Fick med mig tre långärmade tröjor till M varav två ur deras Bamsekollektion (jag ville egentligen ha en jättefin tröja med Vargen på men det var slut i str 98). Ett par Bamsebyxor och ett par sköna velourbyxor.
Fuskpolo, en rosa till W och en svart till M och termovantar.

W fick sin födelsedags. julklänning som vi spanat på via nätet (hoppas den passar bara) och till det ett par nya
tights.
Ett par sportbyxor med stjärnor, en cerise top med tryck och benvärmare.

I kassan drog den snälla expediten av vart tredje plagg och då det dyraste minsann.
Jag tjänade hela 551 kronor på att handla idag och inte imorgon =)

När jag ändå var ute i vimlet hastade jag även in på KappAhl och köpte en svart Bolero till W som hon kan ha till klänningen om den känns för bar över axlarna.

På H&M hittade jag det sista i form av en vit skjorta till M som han ska ha till sina röda byxor och gråa väst, en mössa som går ner över öronen och matchande fingervantar och tumvantar (fanns inte på H&M:s hemsida därav ingen bild på dem). 

Till mig själv blev det en mer blygsam liten inhandling.
En svart snood, matchande vantar och en stor mössa.

Det är kul att shoppa men jag slås av tanken över hur otroligt fort det går att göra sig av med pengarna som tagit en "hel månad" att tjäna ihop...


Eget kollage med bilder från Lindex.se och H&M.se




Kommentera
Postat av: MammaMorran

Visst var det bra rea på Lindex! Extra plus för att de som du skriver, drog av även dyrare varor och inte det billigaste- sånt gillar vi :)

Kram

MammaMorran- funderar över livet & ADHD

2010-10-24 @ 15:21:44
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: mo

Åh vad mycket fina kläder...o så bra att du tom. tjänade pengar på det ;). Jag tycker det är så bra när man får deras rabatter, ja 30 % på en vara o dyl, då brukar jag passa på att köpa en ny klänning..känns lite roligare.

Kramar på dig

2010-10-24 @ 17:09:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Åh va mycket fint!! :D

2010-10-24 @ 18:18:34
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda

åh vad härligt att fynda så =)

kika gärna på mina tävlingar, du kan vinna en docka eller en stor valfri canvas =)

2010-10-24 @ 19:38:12
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: MammasRussin

Bra shoppat! Väldigt bra smak du har :-)

2010-10-24 @ 20:44:08
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Lina- barnshoppingbloggen

Barnshopping bloggen likes :)



Jag har skickat mail till dig! Hoppas det kommer fram ;)

2010-10-24 @ 21:42:07
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Sofi

Göra av med pengar är inte svårt =) Skulle också behöva shoppa lite nytt till mina barn. Har också spanat på den där gårsvarta bamse tröjan. Kram

2010-10-25 @ 14:36:40
URL: http://mittharligaliv.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0