Span på Åhlens julsortiment

Julen närmar sig och årets lilla "inför-julen-önskelista" börjar så smått fyllas.

Jag är en listmänniska och i allra högsta grad det här året när jag arbetar igen till skillnad från de senaste två årens julfiranden då jag var föräldraledig.
Jag skulle aldrig kunna hålla alla mina funderingar och planeringar i mitt huvud.
Papper och penna, eller anteckningsmappen i mobilen är min räddning!

Jag har en lista för sådant som ska fixas med hemma, en för sådant som SKA köpas och sen en för sådant som ska få sig en närmre titt. Som t.ex fina saker som man snappar upp i alla härliga julmagasin m.m.

Åhlens har mycket fint under kategorin jul.
Många fina julsaker att hänga i granen och med tanke på att flertalet av våra gick sönder förra julen när M var lite väl nyfiken på detta gröna träd så borde nog även min julgransdekorationslåda fyllas på så småningom.

Jag har länge suktat efter en ny julgransfot.
Den vi har är skamlig enligt mig (och hur den ser ut tänker jag inte berätta för er...).

I ett utav årets julmagasin såg jag att Åhlens ska ha en vit med hjärtan som på bild ser väldigt fin ut.
När jag kikar på deras hemsida visas det endast en svart och när jag kollar dess tillgänglighet i min stad så händer ingenting.
Alltså måste jag till butiken och spana efter en vit julgransfot med hjärtan för den ser så fin ut på bild!

Ljusstakar kan man aldrig få för många utav och den lilla hjärtformade i metall skulle vara perfekt till barnens adventsljus då den inte bara är fin (och billig) utan hjärtat samlar upp eventuella stearindropp.

Jag är väldigt förtjust i att stapla godsaker på höjden.
Perfekt då det tar upp mindre plats än att ha en massa kak- och godisfat bredvid varandra vid julens bjudningar.
Det vita våningsfatet är en nyhet på Åhlens och måste absolut ses irl.

Och när jag ändå är på Åhlens och kollar på ovanstående saker så kan jag inte missa den vita stallyktan utformad som ett hus.
Det hade även varit fint om den funnits i flera utföranden och storlekar.

Ja, så var listandet igång då...

EgetkollagemedbilderfrånÅhlens.se


Skriver ni listor inför julen eller har ni en kanske mer avslappnad inställning i kombination med en bättre minnesbank i huvudet än jag?


Kommentera
Postat av: Vendela

Jag & mamma skriver massor med listor-önskelistor,julbak/matslistor,julsakslistor osv, osv.

2010-10-31 @ 13:20:31
URL: http://cherryize.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Listor måste man ha! Till allt! Sen det bästa med listor är när man kan börja att bocka av det som blivit gjort eller köpt!

Ha en bra söndag!

2010-10-31 @ 16:16:30
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: michan

Hej

Det kommer så mycket vackra saket till julen som man faktiskt kan använda året runt, gillade hjärter ljusstaken den ska jag nog köpa, kan aldrig sluta köpa ljuslyktor och ljusstakar.

Vill passa på att fråga hur har du gjort för att lägga in din lilla shyssta logo där det står Helene längst ner i inläggen????

Ha en fortsatt trevlig helg

2010-10-31 @ 16:27:51
URL: http://michaela-michan.blogspot.com
Postat av: Therese

Stalllyktan var ju sååå fin!!!

2010-10-31 @ 20:00:02
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Liza

Listor är ett måste!!

Synd att vi inte har Åhlens här i stan. De har alltid jättefina grejor. Får besöka grannstaden för att inspektera sortimentet.

KRAAAAAAAAAM!

Liza

2010-11-01 @ 00:22:47
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0