Vi åker tåg

Inte bryr sig lille M om att det är lördag idag och att jag är ledig.
Nejdå!

Lördagsmorgnarna börjar samma tid som vilken dag som helst och precis på samma sätt dessutom.
Välling intagandes i liggande ställning i soffan framför Bollibompa.

Skillnaden är iofs att jag kan sjunka ner bredvid honom i soffan istället för att hasta runt och försöka hinna med allt som ska fixas med innan det är dax att komma iväg till jobb, skola och dagis.
Så på ett sätt är ju lördagar ändå lite speciella, alltså inte som veckans alla andra dagar, även om de inte innebär sovmorgon...

Efter en flaska välling och två Filippa K muggar fulla med kaffe och mjölk har vi lekt länge med tåget som M fick i födelsedagspresent av farmor och farfar.

Tåget tuffade fram med full fart i svängar, upp för den höga bron och bromsade inte in förrän det skulle passera i den trånga, mörka, tunneln.
Ibland tappade det en vagn och fick backa tillbaks för att hämta upp den. Men för det mesta tuffade det bara på längs den slingrande järnvägen i det karga landskapet på vardagsrumsgolvet.

Tuff tuff!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Petra Bloggar

Lördagsmornar är de allra bästa! Vad himla fint rum lillkillen har :-D



Vad använder du för scrapbookprogram? Jag gör ju en hel massa fotoböcker och det vore roligare om man kunde fixa till dem lite mer :-) Alla gratisprogram jag har använt förut kostar ju pengar nu, det kanske ditt också gör? Men jag googlar och googlar utan att hitta något vettigt!



Kram Petra

2010-10-02 @ 12:50:02
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: angelina

vilken söt bild :D ha en jätte bra lördag!!

2010-10-02 @ 12:52:40
URL: http://angelinav.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken nostalgi när jag ser detta tåget!!! Å mossa är inte dom dekoration, har just gjort ett hjärta, men man får akta sig så den inte möglar bara ;-) KRAM

2010-10-02 @ 13:06:25
URL: http://lurans.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0