Sprängning pågår

På dörren in till mitt kontor sitter det en lapp från kommunen.

Tre ställen på lappen är markerade med gul penna.
Det är inte kommunen som gjort det utan en kollega till mig.
Denne vet att det sitter en något disträ människa här inne...

Så här står det i de gult markerade fälten:
Sprängningsarbeten kommer att ske dagtid mellan 07.00-17.00.
Före sprängning: Korta upprepade signaler - - - - - - -
Efter sprängning: Lång signal -----------------

Gå undan från fönster och dörrar som vänder mot spränplatsen.

På mitt kontor och intillliggande rum där jag vistas finns det fyra fönster.
På andra sidan av dem pågår en byggnation.

Närmre denna byggnation, som alltså inkluderar sprängningsarbeten, kan man inte komma om man inte själv hjälper till att typ bygga om.

På onsdagar har jag körverksamhet i detta rum.
Jag informerade ungdomskören om sprängningen och sa att vi var tvungna att kasta oss ut genom dörren om det började pipa utanför fönstret.

Aldrig har det varit så spännande på kören som i onsdags. Alla satt som på nålar och spetsade öronen.
Själv glömde jag, så klart, bort att lyssna efter signaler utan tyckte det var ganska trevligt med en sådan koncentrerad skara sångare.

Nyss fick jag höra att arbetet utanför inte beräknas vara klart förrän våren 2012.
Jisses vilken bra körundervisning jag kommer att bedriva...

Om inte min disträhet har fått mig till att sitta kvar hör vid fönstrena trots korta upprepade signaler utanför!

Loggar in här på bloggen ikväll igen om jag fortfarande är vid liv då vill säga...
 
Ha en trevlig fredag!

Bild:Google.se



Kommentera
Postat av: Sussi

haha ja, det blir många mycket spännande körlektioner det..



Vilka underbart söta barn du har uppe på headern :)



Ha en trevlig fredag

2010-10-29 @ 09:54:51
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ingelalala

Det där lät ju spännande och en anings besvärligt.. Hoppas att du hinner vänja dig till 2012 i varje fall, fast så länge ska dom väl inte spränga...



Hoppas du får en bra dag och kommer ihåg pipen ;)

2010-10-29 @ 10:37:30
URL: http://ingelalala.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0