Den allra första matchen

Idag har jag bytt arbetsdag med en kollega för att kunna vara med när W spelar sin allra första fotbollsmatch.

Det blir två matcher i Östra Deje mot deras tjejer födda 03 med avspark klockan 14.00.
Samlingen är dock redan 12.45 så nu börjar det bli lite brådis här hemma.
Lunch ska ätas, fotbollskläder ska letas fram ur garderoben, benskydd, vattenflaska, fotbollsskor m.m. ska
ställas fram så det inte glöms när det är dax att åka.

Jag har fortfarande inte köpt mig en en termomugg att dricka ur men idag kommer kiosken att vara öppen i Östra Deje så eftermiddagen ser lovande ut även för en som jag som egentligen inte är så speciellt fotbollsintresserad...

Ha en trevlig lördag!

Eget kollage©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Charlotte

Skönt att vädret ser helt okej ut just nu, för en em utomhus! Såg (jepp, jag har koll!) att ni åkte alla 4a, mysigt med en utflykt för hela familjen! Kanske en kopp kaffe och ett löfte om förvisning av Lisa-kan-sitta-själv låter lockande i eftermiddag eller imorgon?

2010-09-18 @ 12:48:31
Postat av: Charlotte

Btw, Lisa sitter bara själv i ca 30sekunder så du behöver inte oroa dej för att behöva glo på hennes kunskaper länge... :)

2010-09-18 @ 12:49:13
Postat av: Sofi

Hoppas det går bra för tjejerna.....

2010-09-18 @ 15:08:45
URL: http://mittharligaliv.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas det blev vinst!

Kram

2010-09-18 @ 20:55:20
URL: http://tess74.blogspot.com
Postat av: Popprinsessan

Usch och fy, läste just om tandläkarbesöket! Stackare, hoppas verkligen att det blir annorlunda nästa gång.



Hoppas också att det var trevligt på matchen idag!

Kram!

Postat av: Helen

ÅH, vad jag blir nostalgisk av att läsa detta!

Nu har det gått 9 år sedan äldsta spelade sin första match och jag står fortfarande vid sidlinjen, nu mamma till 2 fotbollsspelare.

Kan säja att det ofta är med hjärtat i halsgropen eftersom det smäller hårt i närkamperna när man är 15-årig grabb och att 12-åriga tjejer inte är så långt efter.

Ibland spelar dock smålagen på någon plan brevid och då brukar jag smyga mej dit och kolla en stund, för det är egentligen mycket roligare...

P.S Ja, redan i den åldern kommer det att finnas föräldrar som bär sig åt som idioter vid sidlinjen.

Man slutar aldrig att förvånas.

2010-09-19 @ 08:41:03
Postat av: Terese

Men var W med i Hertzöga? Såg er inte :-) Filippa spelar nämligen i ÖDIK och hade sin allra första match igår på Tallmovallen. Förlorade dock med 10-4 tror jag det var :-D



Ha en fortsatt trevlig söndag!

2010-09-19 @ 15:11:36
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Pall också. Pall måste man ha med sig ;)

Kram på dig.

2010-09-19 @ 16:39:29
URL: http://spejasprov.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0