Home Alone

Ja det känns som att jag är ensam hemma just nu.
W är i skolan och M sover.

Förmiddagen har tillbringats på öppna förskolan. En trött mamma och M har åkt rutschkana, lekt i köket bland tårtor och grytor och byggt en lång järnväg som vi tuffat runt med tåg och vagnar på.
M älskar att leka med tåg så det är den perfekta födelsedagspresenten till honom kom jag på när vi satt där på golvet och tuffade runt.

Mina gäspningar under förmiddagen håller i sig och nu har jag precis tömt kaffeburken på dess svarta innehåll i hopp om att piggna till en smula.
Kanske borde jag göra som Kevin i Home Alone och gå upp till badrummet och låna L:s rakvatten och dränka kinderna i för att vakna till...

Eftermiddagens inbokade fika blev tyvärr inställt pga sjukdom så nu har jag inga ursäkter för att inte ta tag i allt som borde göras.
Det ska fredagshandlas, jag tänkte eventuellt ta en tur till Systembolaget, golven borde dammsugas och därimellan blir det väl lite lek med barnen.

Kvällen ska jag tillbringa utan barn hemma hos H.
Vuxendricka och filmen The backup plan med bl.a Jennifer Lopez åker med dit i väskan.

Nu mer KAFFE!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Therese

Jobbigt med sådana dagar då man aldrig tycks piggna till hur mycket kaffet man än dricker!

Hoppas du får en mysig kväll i allafall :)

Kram

2010-09-17 @ 14:09:28
URL: http://tess74.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Åhh, vuxendricka drömmer-mig-bort och en kväll utan kids! Tänkte att du och jag kanske kunde ta en kväll med vuxendricka (och tillbehör)...ska vi planera in den redan nu? Kan du 9juni 2011?!?!

2010-09-17 @ 15:55:58
Postat av: Pernilla

Här har vi oxå en tågälskande tvååringen. Eller besatt kanske snarare är rätt ord...;-). Han bygger tågbana och leker med briotågen dagarna i ända, och på dvd:n är det bara Thomas the tankenginge som rullar. En favvo är oxå att kolla på ånglok på youtube :-).

2010-09-17 @ 20:07:14
URL: http://lycklig.org
Postat av: Malin B

JAG gillar tågbanor!!! =)

Anmälde mig alltid frivillig till sådan lek på Öppna Förskolan. Fast det känns numera som det var hundra år sedan. ;)

2010-09-17 @ 20:36:35
URL: http://malinbs.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0