Näääää-ääää

Hur många gånger kan man säga ordet "nääää-äääää" på en dag!?

Känns som att jag håller på att få sår i öronen av detta ord som uttalas med betoning på den sista delens massa "ä" och sägs med en stor portion gnällighet.

M mår alltså bättre idag.
Den höga febern släppte taget om honom tidigt imorse så från att ha varit nästintill kontaktbar kommunicerar han nu med oss igen, dock endast med ordet "nääää-äääää"...

Efter en intensiv vecka både med arbetet och här hemma med är jag nu så trött att jag nästan somnar med huvudet i laptopen.
Kom just på att jag inte druckit kaffe i eftermiddag så en stor kopp och sen kanske lite röjning av den här villan skulle vara en lämplig fredagssysselsättning.
Jag dammtorkade när M sov middag tidigare och hade planer på både dammsugning, svabbning av golven och toalettstädning därefter men planerna försvann när han vaknade och var på ett otröstligt humör.

Nä, kaffe, lyssna lite på M och sen kanske vår krassliga dammsugare ska få jobba...


Kommentera
Postat av: Therese

Haha, stackare. Men skönt att det lilla livet är piggare även om det fört med sig en del annat som inte är så positivt :)

Hade stora planer på att städa här också men Melvin har varit på tjurhumör hela dagen så det var bara att glömma..men det kommer visst en dag i morgon också har jag förståt!

Tävling pågår inne hos mig :)

Ha en trevlig helg.

Kramar

2010-09-10 @ 18:40:16
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Anna

Du anar inte vilka flashbacks från förra fredagen ditt inlägg ger mig... Då hade jag lilla sessan sjuk och dessutom var maken bortrest. Hoppas M kryar på sig ännu mer i helgen! Kram Anna

2010-09-10 @ 19:47:49
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Tjillevippmorsan

Hoppas M mår bättre!-läskigt när de små blir så där sjuka..Vår Simon fick förstadie till feberkramp en natt och då höll JAG på att kissa ner mig.

Trevlig helg med friska barn önskar jag dig :)

2010-09-10 @ 23:34:55
URL: http://livetscirkus.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0