Mamma Polis

Vi ska ju få nya grannar i slutet av året bestående av mamma, pappa och två barn och mamman i familjen är tydligen polis.
Detta fick jag och L veta för någon dag sen och när vi åt middag den kvällen berättade vi det för W.

Hon har pratat en del om att H och B ska flytta och jag tror att hon tycker det är lite tråkigt för hon har lärt känna dem ganska bra och springer gärna omkring på deras tomt eller är inne hos dem och småpratar om lite allt möjligt. 
Att det skulle flytta in en ny familj var ingen stor grej då vid middagen häromdagen men igår när vi satt i bilen på väg till barnkören så började hon prata om det.

Hon hade funderat på det där med att mamman är polis det märktes för hon tyckte det var jättebra för då kunde hon komma supersnabbt ifall vi fick besök av tjuvar eller om något annat hände oss.

Det kommer även att stå polisbilar på gatan sa hon.
Varför då frågade jag.
Hon förklarade för mig att när man flyttar in i ett nytt hus så ska man visa det för sina vänner och eftersom mamman är polis så kommer hon ta med sig sina polisvänner hem och visa huset för dem.
Självklart åker de då dit i sina polisbilar!

Jag försökte förklara att även om man arbetar som polis så är man ledig ibland och då är man som vilken mamma som helst. 
Kanske är det så att hon bjuder sina vänner på t.ex grillfest och då kommer de kanske dit när de inte jobbar, alltså har de helt vanliga kläder på sig och kör sina egna bilar.

Men du förstår ju inte vad jag menar sa W varpå jag började förklara vad jag menade en gång till.
Då avbröt hon mig och sa igen: Du förstår inte vad jag menar och nu lägger vi ner det!

Va sa jag, förvånad av hennes ord.

W: Jag vill inte prata om det för du förstår mig inte. Vi får väl se om det kommer några polisbilar eller inte!

Jag sa inget mer om mamma polis...
Men det vore iofs väldigt bra om det kom ett gäng polisbilar till vår gata så kanske de där fartdårarna som bor här inte skulle vara lika benägna att trycka på gaspedalen!



Kommentera
Postat av: Bettan

Men vilken liten gull unge du har :) Hon hade verkligen tänkt till och pratade som vi "vuxna" Kunde inte låta bli att små fnittra genom hela inlägget.

Tror nog vi alla småbarns föräldrar behöver en polis mamma som håller ordning på gatan ;)

2010-09-30 @ 21:15:11
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Kashaya

Jobbigt när man pratar förbi varandra... Men en polis som granne kanske aldrig kan skada.



Sv. Ha en fortsatt fin torsdag du med.

2010-09-30 @ 21:57:02
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Caroline - Ellas mamma

men söt unge... så gulligt. Inte alltid lätt att förstå och göra sig förstådd. kram

2010-09-30 @ 22:05:06
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Terese

Hihi..så söt hon är då. Här har vi två poliser som grannar på vår gata och det är faktiskt så att det ibland står polisarbilar vid deras hus :-) Den ena polisen är vi lite mer bekant med så den kallar Filippa för latmasken eftersom hennes pappa säger att han är det...haha. Filippa är i vanliga fall lite rädd för poliser, men hon tycker ändå att det är bra att det bor poliser här som ser till att hålla tjuvarna borta från vårt hus!



Ha det så bra!

2010-09-30 @ 23:58:34
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Fröken M

jag tror ni får stadens lugnaste gata när mamma polis flyttar in för självklart kommer det krylla av polisbilar i området ;)

Ha en toppen dag !

2010-10-01 @ 07:09:01
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sandra

Om något så är det väl fördelar med att ha en polis i närheten när man har barn.

2010-10-01 @ 09:14:40
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag håller med Wilma, och förutsätter därmed att poliser alltid åker i sina polisbilar- precis som att läkare alltid åker ambulans...mest synd är det ju om begravningsentreprenörer som får åka i sånadär långa Volvo-bilar...dock väldigt bra att packa i kan jag tänka mig :)

2010-10-01 @ 10:37:18

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0