Som en glasvas från Orrefors

Det flög förbi en skock med högljudda fåglar för en stund sen.
Funderade på att flaxa med armarna och försöka flyga med dem vart de nu var på väg.
Iklädd min grisrosa fleecejacka med vit målarfärg på l jag ner tanken innnan jag ens hade provat om det fungerade.
Det räcker ju att fyra av gatans invånare är på väg bort härifrån. Jag behöver ju inte få samtliga familjer att vilja flytta!

En dag med smått molande huvudvärk, vacklande självförtroende, torra hälar som borde raspas i ett sågverk och tårar som då och då bränner till bakom ögonlocken.
Är kall om fingrarna och lyckas inte ens få dem varma trots att jag doppat dem i skitigt skurvatten flertalet gånger idag.
Det är en sån dag idag, en helt jävla vanlig dag. 
Är skör som en glasvas från Orrefors.

Tur att jag har världens finaste kille hemma hos mig.
Han har sin sjuttiotals brandgula tröja på sig och ser mig rakt in i ögonen och värmer min själ.

Denna underbara lille pojk som med en tvättlapp har hjälpt mig att skura golv, dammsuga och städa toaletterna (fast där satte jag stopp, jag vill inte att han geggar runt bland sådana bakteriehärdar).

Vi har också byggt legobåtar, tittat på Lazy Town och mumsat köttbullar tillsammans.
När jag duschade satt han på sin pall i badrummet och läste högt ur en tjock bok utan några bilder i.
Jag hade önskat högläsning ur boken om Byggare Bob men han tyckte nog att hans mamma skulle få sig lite allmänbildning och plockade fram någon obegriplig sörja ur bokhyllan däruppe.

Nu sitter jag här vid datorn och ska slutföra några beställningar.
Snart kommer W hem från skolan och sen ska vi packa in oss i den silvergrå tjejbilen och fara på musikalövning.
Bara att köra på!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: FLOOSAN

Tänk om man kunde flyga som fåglarna, bara fly till varmare breddgrader utan packning eller bekymmer

2010-09-13 @ 14:41:36
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Therese

Ibland skulle man verkligen vilja kunna flyga! Bort från allt som gör ont och är jobbigt!

Vad fin han är lilla gossen :)

Massor med kramar till dig vännen!

2010-09-13 @ 20:39:35
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Ingela la la

Vilken härlig liten kille han verkar vara :)



Jag bytte tillbaka till blogspot för jag tyckte helt enkelt att det var lite för krångligt med eget webhotell och wp blogg.. förmodligen är det för att jag har för dåliga kunskaper, jag fick hjälp att bygga och designa min sida och kände aldrig att det blev riktigt min.. Jag trivs bättre på blogspot helt enkelt. Det behöver inte vara så perfekt men det är åtminstone min :) Domänen Ingelalala.se kommer jag flytta med mig när jag har sparat och gjort klart den andra bloggen, jag har bara inte haft tid att ta bort den än!



Kram

2010-09-13 @ 20:46:43
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: Hemlängtan

Heej!

Det var länge sedan! Kul att hitta hit igen, och vad imponerad jag blir av dina tavlor. Jättefina!

Hoppas det går bra med försäljningen!

Ha en fin dag!

Kram, Jenny

2010-09-14 @ 09:21:11
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Terese

Han är så bedårande fin din lilla kille! :-)



Jag måste nog hålla med din man, filmen var inget vidare. Dåligt skådespeleri och man visste nästan hela tiden vad som skulle hända. Det slutade i alla fall med att den onda tjejen mördade chefen på företaget då han insåg vad han ond hon var. Hennes mamma föll ihop och dog av hjärtinfarkt och sedan slutade det med att hon sprang in på kontoret där hennes rival satt och väntade på chefen (som aldrig kom) och siktade med en pistol mot henne. "Rivalen" lyckades till slut få tag på något att sticka henne med så hon föll ihop på marken "lite lätt" skadad. Sedan kom polisen in och förde bort henne. Slut.



Så det är ingen film som du behöver fortsätta titta på!



Hoppas du får en fin tisdag.

2010-09-14 @ 12:08:22
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0