Premiärmatch

Lördagens fotbollsmatch var verkligen en upplevelse!

Fotboll är inte något som intresserar mig särskilt mycket, ja det finns egentligen ingen sport som intresserar mig förutom fälttävlan och klassisk hoppning då, men där vid sidan om planen på premiärmatchen för W:s fotbollslag var jag trollbunden.

Tjejerna håller på och lär sig reglerna och jag som inte är insatt i fotboll lär mig samtidigt som dem.
De sprang ganska ofta mot bollen i klunga och väl samlade runt bollen så var de försiktiga både mot bollen och mot varandra men så plötsligt ibland slet sig någon loss och bollen följde med och det blev mål.

När vi kom till Tallmovallen så delades tjejerna in i två lag, gult och grönt. W hamnade i laget med gula fotbollsstrumpor och de tio tjejerna i det laget delades därefter i ett mindre lag med fem spelare i varje.
Fem spelare var samtidigt på planen och spelade i fem minuter och sen bytte de plats med de andra fem.
De spelade två tjugo minuters matcher med en kort paus mellan.

W började som målvakt men var väldigt försiktig när bollen kom. Hon ville inte gärna ta den med händerna utan satsade på att sparka iväg den. Jag tror att hon släppte in två mål på den tiden hon var målvakt (även där turades man om bland de fem spelarna på plan).

Som utespelare var hon lite tuffare.
Hon älskar att springa och löpte med bollen mot mål flera gånger.
Tre målchanser varav ett hårt lyftat skott rakt på målvakten fick hon till samt ett mål.

Jag hojtade till flera gånger vid sidan om plan när det var målchanser på gång.
Hertzögas gula lag ledde hela tiden vann tillslut med 10-2 om jag inte minns fel.
Det viktiga är ju inte att vinna utan att ha kul på den här nivån, och det hade de verkligen, men när domaren blåste att matchen var slut ropade W över hela planen: "mamma vi vann".

Hon var verkligen glad och på ett strålande humör. Vinsten verkar ha kommit som en total överraskning för henne.

Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Malin B

Härliga bilder!!!

Jag blir så himla nostalgisk när jag ser bilden som jag har sparad på min son i matchställ för allra första gången. Då var det på riktigt. =)

2010-09-21 @ 07:47:44
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Lottis

Häftigt med en riktig match :)

2010-09-21 @ 09:10:15
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Lisa

Fina bilder, särskilt porträttet och lagbilden tycker jag. Kul med första match! Emma ska spela sin första i innebandyn snart.

2010-09-21 @ 10:17:35
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Vad roligt med match :) Hihi.

Skrev till dig för ett tag sedan ang. en dörrskylt? Är det någonting du kan göra.. Kram

2010-09-21 @ 20:36:59
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0