Leftovers

Ikväll har jag tillbringat nästan två timmar på W:s skola.
Det var dax för terminens första föräldramöte.
Ett givande sådant på många plan och jag har fortfarande en starkt positiv inställning till skolan hon går på vilket känns mycket bra.
Självklart har denna positivitet till stor del att göra med de lärare hon har haft. Både förskolefröken och fritidspedagogen i nollan var enormt bra på alla sätt och det verkar och känns som att de hon har nu i ettan och som ska följa henne t.o.m. årskurs tre är av samma kaliber.

M sover sen åtta och W somnade lätt efter att vi hade ägnat oss åt att läsa i femton minuter ikväll.
Själv ska jag nu mumsa i mig den lilla biten ugnspannkaka som finns kvar sen i tisdags.
Har inte haft tid att känna mig hungrig på flera timmar men inser nu att jag faktiskt är det.

Ha en trevlig kväll!

Bild:Privat©HUSnrNIO

God och enkel ugnspannkaka:
(gör dubbel sats smet för ugnspannkaka i långpanna)

  • Bacon (ca 3 paket till en långpanna)
  • 3 ägg
  • 8 dl mjölk
  • 1/2 tsk salt
  • 4 dl vetemjöl
  • Strimla baconet direkt ner i en stor ugnssäker form eller liten långpanna. Ställ ca 5 minuter i ugn på 225°C.

    Vispa ihop ägg, mjölk, salt och vetemjöl till en slät och klimpfri smet. Häll smeten över baconet i pannan. Ställ in formen/långpannan i ugnen (225°C) och grädda i ca 25-30 minuter.

    Servera med någon slags sylt och en råkostsallad på riven kålrot, morot och apelsin.



    Kommentera
    Postat av: Malin B

    Skönt att du har positiva känslor för W skolgång! =)

    "Vid min ålder" ser man föräldramötena som ren och skär representation. ;) Men jag går snällt och lydigt på alla.



    Ugnspannkaka, mina barn skrattar alltid bara vid tanken på det för de påstod ett tag att vi ALLTID hade just ugnspannkaka till middag. Jag är säker på att så inte är fallet men som den smålandsmor jag är så "tillvaratog" jag då och då mjölk med kort datum till just denna maträtt. Att vi lika ofta åt stuvade makaroner var det ingen som "klagade" över, det måste betyda att makaronerna är mera poppis hemma hos oss än ugnspannkaka. Men JAG, JAG gillar ugnspannkaka skarpt!

    2010-09-24 @ 08:37:38
    URL: http://malinbs.blogg.se/
    Postat av: Fröken M

    Även här äts det leftovers till lunch i form av ugnspannkaka idag :)

    Jag har faktiskt bara provat libero på viggo innan, och det har funkat hur bra som helst, inte en endaste läcka. jag ska ge pampers en chans till, det kanske var en tillfällighet - men efter kampanjens slut är jag ganska säker på att jag kommer falla tillbaka i gamla vanor !

    Ha en toppen dag :)

    2010-09-24 @ 11:20:19
    URL: http://frokenmela.blogg.se/
    Postat av: Linda

    Vad skönt att ha en så bra känsla över hur W har det på skolan och dess lärare. En bra lärare är A och O enligt mig.

    Trevlig helg, Kramar

    2010-09-24 @ 14:59:21
    URL: http://uppochnervandahuset.se
    Postat av: Junitjej

    Det låter kanongott!

    2010-09-25 @ 20:43:54
    URL: http://junitjejen.se
    Postat av: sara

    tack för lite middagstips...behövs alltid:)

    2010-09-30 @ 23:20:05
    URL: http://familjensethsson.blogspot.com

    INNAN DU KOMMENTERAR:

    [] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
    [] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
    [] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
    [] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
    [] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

    NAMN:
    KOM IHÅG MIG?

    E-POST: [publiceras ej]

    BLOGGADRESS:

    KOMMENTAR:

    Trackback
    Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

    Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
    Bloggar av mammor och gravida
    RSS 2.0