Scrappad Minnesbok

Sen i måndags så har jag hiskeligt ont i nacken.
Det strålar som ett kors med start en liten bit upp på bakhuvudet.

Jag antar att det till stor del har att göra med att jag under natten till måndagen delade säng med både L, W och M och att jag då hamnade i en väldigt konstig ställning på en mycket liten yta under på tok för många timmar...

I måndags hade jag så ont att jag inte kunde vrida huvudet åt sidan utan att hela kroppen var tvungen att följa med.
Just idag gör det mindre ont och om jag tar mina Ibumetin eller Alvedon var femte timme så är det både överkomligt och ok.

Tack och lov att smärta och värk inte är något som tillhör min vardag.
Så vidrigt det måste vara att ständigt ha en molande smärta i kroppen, något som inte syns utåt, men som ändå gör att du mår dåligt, tappar humöret och kanske inte orkar med vardagen.
Usch!

Nacksmärtan har fått mig att avstå från att påbörja en scrappad sida (klarar inte av att sitta i flera timmar som det är nu och jag vet hur jag är när jag börjar pyssla...tiden rusar iväg) till M:s lilla Minnesbok utan jag gjorde en enkel digital variant som jag printade ut och klistrade in i boken.

På söndag blir det tvåårskalas och då kommer boken som vanligt att finnas framme och förhoppningsvis skriver/ritar alla gästerna något som blir till ett litet minne för M.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Texten under bilderna är en del ur Linn Maria Wågbergs underbara sång Prins Noel.



Kommentera
Postat av: Carolina

Så fint gjort - hoppas nackvärken går över snabbt!

2010-09-24 @ 21:27:22
URL: http://carolina1979.se
Postat av: ♥ Nina ♥

Nackvärk suger. Förhoppningsvis går ditt över ... det är ett helvete å leva med nackvärk i stort sätt varje dag =( Det är som du säger, man kämpar för att orka med vardagen.

2010-09-24 @ 22:01:12
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Usch för ont i nacken! Hoppas att det släpper idag!

Vad fint du scrappat! Jag har inte scrappat på evigheters evigheter... Men på onsdag ska jag iaf på en liten kalligrafikurs vilket jag verkligen ser fram emot!



Hoppas att du får en bra lördag,

kram!


INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0