I en annan del av rummet

image639
Ser det ut så här.
Förra veckan, lagom till W:s kalas, kom de efterlängtade väggorden köpta på My first room designade av underbart duktiga Perlan. Bort åkte en av bokfanersBillyhyllorna (jag vill ha en vit skänk/vitrinbänk och inga Billy alls!) och upp kom tavellisten från Ikea som jag gjort om från vit till svart sen var det bara att gnugga väggord!
Tavlan i hallen fick flytta dit den också. 
Köpte en underbar filtkorg till tidningar att njuta från fotöljen, golvljusstakarna i vänster hörna, ängeln och de två ljusstakarna på tavellisten på Village. Blomman "Hjärtan på tråd" fick flyttta ner från ovanvåningens takfönster.

Idag hoppas jag att granen kommer att stå grön och grann i stugan hos oss.
Den avancerar så sakteliga och har bott i tvättstugan ett dygn nu. Om det inte varit för att vi inte hittade julgransfoten, den gamla tråkiga, igår så hade granen redan funits på plats på den lilla fläck som är ledig åt den.
Konstaterade 21.oo igår att foten inte finns i garaget och inte heller i förrådet. Sen glömde vi ändå att kolla efter en ny när vi var på Maxi vilket tvingade oss att tänka efter igen.
Kom på att den kanske är instoppad i vindsluckan uppe i allrummet. Ska kolla när alla väl vaknat till liv huset.

Tryffel med päronkonjak står på schemat och sen ska de sista julklappsetiketterna stämplas och sättas fast på klapparna.
Hej svejs!


Text & Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Terese

Åh vad fint och mysigt ni har det..som vanligt :-)
Passar på att önska er en God Jul!

2007-12-22 @ 11:02:52
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Tiagirl

Jaha...och vart är alla leksaker, tidningshögar, dammtussar, filtar, soffkuddar, halvöppna adventskalendrar, *ser mig om* alla böcker, allt som bara blir staplat?, julstjärnors rasade blad... *fnissar lite*
Men ang igår, så fotas det nog i "rätt" vinklar, det plockas undan, hyperstädas innan fotografering för det ska se perfekt ut. Bara det att en annan blir ju totalt knäckt!!!
Men samtidigt ÄR jag ju totalt oorganiserad och får det ju bara inte att funka, jag har bilden i huvudet men den kommer inte ut och visar sig i verkligheten... Jag begriper inte vart allt kommer ifrån!!!!!

2007-12-22 @ 11:55:11
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Wow!!!! Nu såg jag din överbild! FIIIIN!!!!

Ang väggord. Vill ju också ha såna, Millan frågade om jag skulle vara med att beställa nu när hon gjorde det men det går ju inte här. Det passar liksom inte här. Sen så möblerar jag ju om i parti och minut. *suck* Funderade på om man skulle kunna fästa dom på någon slags skiva, som när man skriver på kort/scrap med bakgrund, ja så det blir nästan som en tavla kanske. Isf skulle jag ju kunna flytta runt dom! :)

2007-12-22 @ 11:58:26
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Perlan

Näemen.. nu känner jag mig ju genast som hemma hos dig!! hahaha.. Känns lite läskigt och se "mitt" vägg ord på någon annans vägg! haha..
Men det blev verkligen supersnyggt!!
Ha en underbar helg!!
kramar!!

2007-12-22 @ 15:14:46
URL: http://www.perlan.org
Postat av: MO

Fint ni har det, kvistarna med belysning i är så fin, skulle köpt sådan på maxi men vips så var de slut....önskar dig en riktigt GOD JUL....kram Maria

2007-12-22 @ 16:51:50
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Mija

Well... du har VERKLIGEN min smak på inredning! No doubt about it! Supersnyggt!

2007-12-22 @ 19:19:10
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag skulle SÅ gärna slå mig ner i fotöljen i denna fina hörna!!!
Så fint du har gjort här på bloggen! Din jultös är så FIN.

2007-12-22 @ 21:49:25
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: madde

ååå vilket fint vardagsrumm.fina bilder

2008-05-02 @ 23:48:21
URL: http://frumaddis.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0