Muggar

Sitter ensam vid köksbordet och njuter av lugn egen-tid med datorn, en smörgås, sol (för en gångs skull) som försöker att tränga sig in genom persiennerna och sörplar kaffe ur en av de nya, fina, Filippa K muggarna som jag fick av L i födelsedagspresent.
L sover och W kollar på sin senastinköpta dvd film "Rasmus och Kalle Blomkvist".

Idag är dagen fylld av en hel del grejer som jag måste fixa innan jag ska åka till LB och pyssla. Tvätta och hänga tvätt. Plocka ur Skåneresväskan. Dammsuga huset. Packa till mig inför helgens Harley Davidson träff i Tjörnbropark (javisst känns det spacigt- jag i full skinnmundering sittandes bakpå en HD ända till Göteborg för att sen spendera hela helgen tillsammans med flera hundratals HD freak. Jag måste vara den minst mcintresserade bruden på hela träffen! Men vad gör man inte för sin sambo och för att få en minisemester utan barn *tvivlar*) morgondagens avfärd till Tjörnbropark och till W som andra natten vi är borta ska sova hos L:s syster.

Nä, nu är det hög tid att ta itu med dagens måsten...

Filippa K...
image368 

Bilder från när W designar muggen Club ur Höganäs keramiks utbud vid Fabriksbutiken utanför Helsingborg.
image369 image370

Den färdiga muggen efter målning och ugnsbränning.
image371
Bilder:högst privata!



Kommentera
Postat av: Lottis

tre/fyra blir bra...ses sen...Beställa mat??
D ska på Göta Galan.....

2007-07-26 @ 13:19:41
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Liza

De är så fina Filippa K muggarna och goda att dricka ur! Me like!
Kram!

2007-07-26 @ 17:56:44
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Annika

Så skoj att göra egna muggar... :)
Kör försiktigt till MC träffen...*kram*

2007-07-26 @ 18:22:43
Postat av: MO

Så mysigt det låter. Så fina muggar ni har, både F o dotterns konstverk. Ny är dörren.....ha de kul på träffen, kram

2007-07-26 @ 21:10:21
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Wow! Vilken designer! Roligt minne från semestern.
Dina presentmuggar var också jätte läckra.

2007-07-26 @ 22:36:23
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Sara den rara

Åh, Filippa K! Vill också ha!!! :)
Hoppas semestern är till belåtenhet? Själv kan jag knappt må bättre! Krama muggkonstnären en extra omgång från mig!

2007-07-26 @ 23:43:00
Postat av: Maria

Har likadana muggar från Filippa K, men den egenmålade var snyggast! =)

2007-07-31 @ 18:12:00
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: Justingabrielle

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2009-03-02 @ 13:16:35
URL: http://justingabrielle.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0