Måndagsaktiviteter

Hösten har kommit på riktigt och är här för att stanna.
Idag har det regnat oavbrutet hela dagen.
Jag vaknade kvart i fem av att regnet piskade mot fönstrena. Gick upp och stängde igen takfönstrena som var öppna med en liten glipa. När jag står i soffan i allrummet och bommar igen kommer W upp för trappen.
Blev några sånger och lite kli på ryggen innan jag kunde dunsa ner i sängen igen.
När klockan ringde var det svårt att komma på varför jag hade anmält dottern till Upptäckarna som är på måndagar. Måndagar som är min lediga dag!
Min lediga morgon som man kan slumra lite längre på. Dvs så länge som Nils Karlsson Pyssling är kul att titta på.
Lite extra tungt var det att sätta sig i bilen och dessutom köra till jobbet när man har en dag som det faktiskt är befogat att hålla sig därifrån på.
Efter att ha varit där så har jag nu bestämt mig för att så länge som W vill vara med, och jag orkar, så ska jag åka dit med henne, trots att det är på min lediga dag. Hon hade hur kul som helst vilket tydligt märktes i bilen på väg därifrån. Behövde inte ha radion på för hon bjöd på underhållning av hög klass. Sjöng en snutt på alla sånger hon kan, allt från Bä bä vita lamm, Det ska va reggae på sommarn till För att du finns.
På Upptäckarna fick barnen bl.a hålla en sten i handen som de skulle skicka vidare till kompisen bredvid sig efter att ha sagt någonting som de gjort eller tänkte på.
När W fick stenen kom det efter lite tystnad "jag har bruna kläder" (jag log stort från min stol borta i hörnet).
Hon har på sig sina bruna plyschbyxor idag och när jag tog fram dem imorse så blev hon jätteglad att hon skulle få ha dem på sig. Hon älskar dessa 70-talsinspirerade hellånga byxor med knäppning över axlarna.  

Har länge tyckt att W:s lilla bord på hennes rum ser sunkigt ut. Visst håller den rosa färgen utan att flagna men diverse målarredskap, målartekninker och allt annat man gör vid ett bord har gjort bordsytan ofräsch.
Kom på att vaxduk borde ju va toppen att ha på det så när jag i Malmö sprang på 20% rea på vaxdukar kunde jag inte motstå att köpa en bit av Karin Mannerståls Tiny Zoo.
Den blev toppen och nu är det mycket enklare att torka av bordet och skulle det bli för ingrott så är det ju bara att slita bort vaxduken och klippa till en ny bit och häfta fast.

image494
Bilder:Privata!


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Ja, vad gör man inte för sina barn?!

2007-09-10 @ 15:26:59
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Det där var ganska ok tyg från henne, hon är inte min favorit direkt faktiskt. Men det här var barnsligt fint! :)
Undra va jag ska hitta på nu då? En hel kväll hemma igen?

2007-09-10 @ 16:52:26
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: jessica

Vad fint det blev! Hennes saker kan vara häftiga!!

2007-09-10 @ 17:01:55
URL: http://detvitahuset.blogspot.com
Postat av: Lottis

Det var kul att hon kom och jag ber om ursäkt för min rörighet...men struktur när S kommer tillbaka...

2007-09-10 @ 20:21:56
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Ullen

Åh va fint det blev. E&Es bord, av samma modell fick en grön och blå färg. Har precis målat och skall lacka det oxå. Bildbevis kommer senare...

2007-09-10 @ 21:45:44
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Lottis

Tack så mycket. Det kan behövas... Inget kul med förkylning och inte är det bättre heller... blir hemma från jobbet imorron, sen får vi se... W:s bord blev i alla fall fint :-)

2007-09-10 @ 22:22:30
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Therese

Vad fint det blev med duken!

Postat av: AKP

men åh va snyggt de blev med vaxduken :)
Har faktiskt letat någon passande till Linis superfula bord men inte hittat någon än..
Kan det bero på att vi bor på landet? *morra*
Har än en gång länkat till din blogg från min idag!
hehe!
Me Love din blogg :)

2007-09-11 @ 10:08:27
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Rikardmaiken

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-03-13 @ 10:02:47
URL: http://rikardmaiken.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0