Söndag

Har jobbat nästan hela dagen.
Var inte meningen att det skulle bli så men när L drog iväg på personalresa så tog jag och W och åkte till jobbet.
Hon gillar ju att vara där och leka i Öppna förskolans lokaler så henne var det inte svårt att få med sig.
Mina planer på att bara vara på jobbet två dagar i kommande vecka, eftersom min skånska mor och far kommer på besök, innebär att jag har en hel del som måste fixas så då passade det bra att ägna denna regninga dag till att skriva barnkörsaffischer, göra utskick om vuxenkördagen, ha pianoelever m.m.
Blev en ganska spännande eftermiddag för W då larmet gick när orkestern och kören som ska spela ikväll inte förstod, trots att jag hade tänt samtliga lampor på båda våningarna, att de inte skulle använda larmnyckeln utan bara kunde låsa upp med nyckel nummer två och gå rakt in.
W trodde det var brandkåren som kom.
Sen när de hade börjat öva var W helt betagen av kören och instrumenten, framförallt drgaspelet. När jag gick ner på mitt rum efter att ha kopierat så stannade hon kvar och lyssnade på dem.
En halvtimme senare kom hon ner till mig och berättade att de sjöng och spelade så vackert.
Själv tycker jag varken om den körens spretiga klang eller musiken de framför om jag ska va ärlig.
Inser att mor och dotter har olika musiksmak *ler*.

Farmor och farfar kom förbi med en present till W.
En underbart fin klänning från Global Mamas. Handgjord av en kvinna i Ghana.

image508

Ikväll blir det soffmys med pizza och rysarfilm tillsammans med bonusbarnen.


Bilder:Privata!


Kommentera
Postat av: Lisa

hej bruttan! Vilken underbar klänning! Och extra roligt att den är unik! Den får du allt vara rädd om! (synd att man inte kan få tag på en likadan - helst TVÅ stycken eftersom båda döttrarna vill ha samma-lika jämt..*suck*)kram!

2007-09-16 @ 19:58:17
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Therese

Guu vilken snygg klänning!! :-)

2007-09-16 @ 20:48:17
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Lottis

Vilken jättefin klänning. Nästan så jag skulle vilja ha den själv :-)
Haha, ja, smaken är ju olika :-) Själv har jag körövning imorron, och trots att förkylningen är kvar, så måste jag nog gå ändå. Det är så himla mycket nytt och svårt var det oxå, så det behövs nog. Ha en bra söndagskväll! Kram kram

2007-09-16 @ 20:58:16
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Smaken är som baken! *fniss*
TUR det.
Vad roligt att få en sådan "speciell" klänning.

2007-09-17 @ 07:44:19
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Så vackert tyg på klänningen!

2007-09-20 @ 21:32:39
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Patricia

Vilken härlig klännig med sköna färger!

2007-10-01 @ 09:21:12
URL: http://patricia74.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0